טיול משפחתי לתאילנד

קופיפי (תאילנד) עם ילדים – אטרקציות מומלצות

קו פי פי הוא אחד האיים היפים ביותר בתאילנד, אולי המקום המושלם לחופשה משפחתית על חופי ים מושלמים ובטבע לא נגוע. הוא אי בינוני בגודלו, שהבילויים בו רובם מבוססים על נופי הטבע המדהימים. קו פי פי שונה מאוד מהאיים הגדולים ושופעי האטרקציות כמו קו סמוי או פוקט, ויש בו אווירת חופשה מושלמת, ללא אטרקציות רועשות ומלונות ענק

יוצאים לחופשה אל האי קופיפי (Ko Phi Phi) עם משפחה וילדים? הנה כמה דברים שיהפכו את הטיול המשפחתי לתאילנד לחוויה מושלמת שתזכרו לאורך שנים. לפני הטיסה לתאילנד, כדאי שתעשו מחקר קצר על האטרקציות המתאימות לילדים, והמקומות שמוצאים חן בעיניכם לבקר בהם בקופיפי. הכירו את הפעילויות הטובות ביותר שיבדרו ויעשירו את ילדיכם ויספקו לכם זכרונות נהדרים לשנים מטיול אל קופיפי עם ילדים – בכתבה הבאה.

טיולים מאורגנים לתאילנד

המלצות לקריאה נוספת לפני חופשה בקופיפי עם ילדים –

מלונות מומלצים בקופיפי למשפחות עם ילדים – 5 בתי מלון מומלצים בקו פיפי שנותנים להורים וילדים קצת יותר

תאילנד עם ילדים – המדריך המלא כולל טיפים ומידע שימושי על טיולי משחות לתאילנד

אטרקציות בקו פי פי

קו פי פי הוא למעשה שמם של קבוצת איים (ארכיפלג), הממוקמים בין האי הגדול פוקט לבין חופי קראבי בתאילנד היבשתית. האי המכונה ע"י מטיילים קופיפי, הוא האי המיושב היחידי בקבוצת האיים והגדול שבהם, ושמו הרשמי הוא למעשה קו פי פי דון. מול חופי קו פי פי דון, שעליו נמצאים בתי המלון ומתגוררים התושבים, נמצא אי נוסף בשם קו פי פי ליי, אשר איננו מיושב, ועוד אי קטן ובלתי מיושב בשם אי היתושים. כל חוף ים בקו פי פי הוא חגיגה לעיניים, אך יש כמה יעדים מפורסמים שלא תירצו לוותר עליהם בחופשה משפחתית בקו פיפי.

מפרץ מאיה (Maya Bay)

המפרץ, הנחשב לאחד מחופי הים היפים בעולם בכלל ובתאילנד בפרט, נמצא על האי הבלתי מיושב קו פי פי ליי. כדי להגיע אליו תצטרכו לקחת סירה עם מדריך מקומי מקו פי פי דון, פשוט גשו למזח הקרוב אליכם והתמקחו מעט עם אחד מבעלי הסירות. יש גם "מוניות שירות" – סירות מנוע משותפות.

מפרץ מאיה הוא חוף מדהים המוקף ב-100 מטרים של צוקים גבוהים בשלושה צדדים, הוא מושך תיירים מכל העולם בשל יופיו המהפנט ומימיו המושלמים. מפרץ מאיה (מאיה ביי) זכה לפרסום עולמי כאשר הפך למוקד הצילומים של הסרט "החוף" (עם ליאונרדו דיקפריו) ב-1999. הוא מורכב ממספר חופים שיבטיחו שתישארו עסוקים במהלך ביקורכם. מרבית החופים כאן קטנים והגאות בהם נמוכה.  אורכו של החוף המרכזי 200 מטר והחולות בו לבנים. קרקעית  הים מהפנטת עם אלמוגים צבעוניים ודגים אקזוטיים, אותם ניתן לראות דרך המים הצלולים.

מפרץ מאיה אמנם על אי לא מיושב, אך למרות זאת הוא מציע פעילויות שונות ושירותים כמו: שנורקלינג, צלילה, שיט קיאקים, קמפינג, קיוסק קטן בחוף שמוכר משקאות וחטיפים,  וגם מסלול טיול קצר בג'ונגל בכניסה. נסו לבקר במפרץ מאיה בבוקר כדי להימנע מקהל המבקרים הגדל ככל שהיום מתקדם.

אם אתם מתכננים לעשות קמפינג במפרץ מאיה תצטרכו להביא אוכל משלכם לשהייה, שימו לב לכך שאסור להדליק מדורות.

העונה המומלצת ביותר לטייל במפרץ מאיה היא בין נובמבר לאפריל, במהלך עונת השיא כאשר הים רגוע והגישה למפרץ קלה.

אם אתם בוחרים לקחת סיור מודרך, שימו לב שעלות הכניסה לפארק הלאומי כלולה בו.

חוף הקופים monkey beach

אם ילדים היו צריכים להמציא את האטרקציה המושלמת בקו פי פי, הם היו ממציאים את חוף הקופים – חוף ים מושלם שהוא גם הוא מושבה של קופים שמחכים לתיירים שיזרקו להם בננות. הוא ממוקם צפונית מערבית למפרץ לו דלאם (Loh Dalam Bay), משם אפשר להגיע בקלות אל חוף הקופים באמצעות סירות לונג טייל, או סיורים מאורגנים. אם הקופים וחוף הים הם לא מספיק עבורכם ליום של הרפתקאה משפחתית, אפשר לשכור קיאקים ולשוט בהם לסיור תגליות של המפרצים הקטנים והנסתרים של חוף הקופים. שימו לב שהקופים עלולים להיות אגרסיביים לעיתים ולחטוף אוכל או חפצים נוצצים או מעניינים בעיניהם.

אי הבמבוק

אחד מששת האיים של הארכיפלג קופיפי, אי הבמבוק (Bamboo Island) נמצא 5 קילומטרים צפונית מזרחית לקופיפי דון, וההגעה אליו בסירות מנוע מקופיפי דון.  יש גם טיולים בני יום או יותר, עם לינה באוהלים, שיוצאים מקו פי פי דון. זהו אי טרופי בודד ובלתי מיושב הנראה כמו גלויה, והחולות של חופי הים בו לבנים כמו חלב,והוא ידוע מאוד בגלל הזריחות המדהימות ויוצאות הדופן שניתן לראות מחופיו המזרחיים.  חלקו המרכזי של אי הבמבוק מכוסה ביער ירוק ושופע של עצי במבוק, שעל שמו נקרא האי.

יש סיור יומי מודרך באי הבמבוק, בעלות של כ-1500 באט עבור מסלול של שלוש שעות, שיאפשר לכם לראות את שוניות האלמוגים היפהפיות הנמצאות ממש קרוב לחוף. אפשר להשתזף על החול הלבן של החוף או ליהנות כאן משחייה במים חמימים ורדודים. אפשר לשכור אוהלים בחוף לקמפינג,  ויש גם בר קטן המגיש משקאות וחטיפים בשעות היום.

השייט של קפטיין בוב Captain Bob’s Sailing Booze Cruise

זו היא פעילות כייפית של שיט מודרך ועליז שבאמצעותו אפשר לגלות את האתרים היפים ביותר של איי קופיפי. השיט יוצא מדי יום בשעה 13:00 ממפרץ טונסאי (Tonsai Bay) ומסתיים ב-19:00. הוא משלב פעילויות כגון האכלת קופים, שנורקלינג, שייט קיאקים, דיג,  קפיצה מצוקים ועוד. השיט עובר באיים ובחופים  כמו מפרץ מאיה, חוף הקופים (Monkey Beach),  מפרץ לו סאמה (Loh samah Bay), מפרץ פי לי (Pi-Leh Bay), ומספק לשטים (המבוגרים) כמות בלתי מוגבלת של בירה.

כרטיסים: מבוגרים  – 3,000 באט, גיל 15 ומטה – 1,000 באט.

כתובת יציאה: 125/110 Moo 7, Loh Dalum Bay, Koh Phi Phi Don, 81000, Thailand – טלפון: +65-0848486970

מפרץ מו די (Moo Dee Bay)

מפרץ מו די הוא יעד חדש על מפת התיירות של קו פיפי, הממוקם בחופים המזרחיים של איי קופיפי. מדובר באיזור מבודד יחסית שעבר פיתוח תיירותי רק לאחרונה, והוקמו בו כמה אתרי נפש הנחשבים כיום חלקם לאתרי נופש מהטובים ביותר בעולם, כגון הולידיי אין פי פי (Holiday Inn Phi Phi) ואאוטריגר פי פי (Outrigger Phi Phi).  מפרץ מו די נחשב אתר שופע דגים המומלץ מאוד לשנורקלינג ודיג וגם למי שמחפש חופים שקטים הרחק מההמולה של החופים הפופולריים.

ההגעה למפרץ מו די יכולה להתבצע בחצי שעה של שייט בסירת לונג טייל מכפר טונסאי (Tonsai Village), או ב- 10 דקות הליכה מלונג ביץ' (Long Beach). אם אתם לא שוהים באחד מאתרי הנופש במפרץ מו די אלא מגיעים לפה לטיול, עדיף להגיע באור יום, מדובר באיזור שהגישה אליו וממנו בעייתית מאוד בשעות החושך.  מומלץ לקחת איתכם מים מינרלים מאחר שהם נמכרים במפרץ מו די במחיר גבוה פי שלוש מהמחיר הרגיל.

אי היתושים (Mosquito Island)

אי היתושים נקרא על שם ענני היתושים השחורים העולים ממנו בעת השקיעה. אם אתם מתכוונים לטייל באי היתושים, הדבר הראשון שתרצו להביא איתכם הוא דוחה יתושים מעולה. האי מלא בשפע של אלמוגים רכים שנוצרו על ידי הפעילות של הגאות והשפל החזקה המגיעה מדי יום מים האנדמן (Andaman Sea) וממפרץ פאנג נגה (Phang Nga Bay). תוכלו לשלב את הביקור באי הבמבוק עם ביקור באי היתוש הקרובים זה אל זה. הוא שוכן צפונית לקו פי פי דון, ויש בו כמה שוניות אלמוגים שמורים היטב שמהווים הזדמנות נהדרת לצלילה עם שנורקל. זהו גם האי המבודד מבין איי קו פי פי, ובו צוק גיר ברוחב כ-700 מטר. ההגעה אליו באמצעות סירות לונג טייל מקו פיפי דון.

הצלילה באי היתושים, עם מיכלים או שנורקל, מדהימה ביופיה וגורמת לצוללים לחזור לכאן שוב ושוב.

 

חוף לונג ביץ' – long beach

החוף לונג ביץ' נחשב לחוף בעל החולות הלבנים והרכים ביותר מבין כל איי תאילנד. הוא קרוב לכפר טונסאי וידוע בשל האווירה השלווה בו. אם אתם מבקרים כאן בשעת לילה, תוכלו לשמוע את המוזיקה האלקטרונית המגיעה מהמסיבות באתרי הנופש הממוקמים על החוף. יש בלונג ביץ' שלל פעילויות למטיילים, מצלילת שנורקל בה ניתן לראות שלל דגים צבעוניים, לשיט קיאקים, כדור-יד, וכמובן עיסוי תאילנדי במחירים שנעים בין 300-400 באט לשעה.

יש כאן מבחר שירותים לתיירים כמו אפשרות לשכור כסאות נוח במחיר מאוד נמוך, חיבור לאינטרנט באתר הנופש לונג ביץ', מסעדות מצויינות שמגישות אוכל תאילנדי ובינלאומי, וגם מופע בולעי אש בבר של אתר החוף פי פי.  אם אתם מעדיפים שקט על פני מסיבות, לונג ביץ' היא אופציה טובה עבורכם.

לונג ביץ' נמצא מרחק הליכה מהכפר טונסאי. הים בלונג ביץ' בד"כ רגוע מנובמבר עד אפריל, אבל יכול להיות די סוער ממאי עד אוקטובר. מול חופי לונג ביץ' נמצאת שארק פוינט, בה ניתן לצפות בכרישים בביטחה.

תצפית כרישים – Shark Point

זוהי למעשה נקודה בים של קו פיפי, במרחק של פחות מקילומטר מהחוף לונג ביץ', בה סלע שטוח בולט מהמים, וסביבו ניתן לשחות עם שנורקל ולצפות בכרישים. אך אל דאגה – הכרישים של קו פי פי הם בדרך כלל כרישי שונית שחורי קצוות, שאינם מסוכנים לבני אדם. מעולם לא היו דיווחים של התקפות כרישי שונית שחורי קצוות בקופיפי או בכל אוקינוס אחר באיזור. לשארק פוינט אפשר להגיע בכמה סיורים מודרכים כגון Advenure Club  (הפופולרי ביותר) שמארגן סיורי תצפית בקבוצות קטנות. בנוסף להגעה למקום וציוד שנורקלינג, הסיורים מספקים גם ליווי והדרכה מקצועית. הסיורים השונים בדרך כלל יוצאים בשש בבוקר (הזמן הטוב ביותר לתצפית כרישים) ונמשכים עד 12 בצהריים. באיזור זה, בשעות אלו, כמעט תמיד תוכלו לצפות בכרישים, ולא מעט.

שימו לב שלמרות שהכרישים של קו פיפי ידועים כלא מסוכנים לבני אדם, הם לא סרדינים ולא עשויים מפלסטלינה, ואין סיבה להתגרות בהם בכוונה. בכל מקרה, הישמעו תמיד להוראות המדריכים המנוסים. כדאי להסביר זאת לילדיכם מראש. הנחשולים של מאי-אוקטובר הופכים את Shark Point לאזור מסוכן, כך שכדאי להגיע אליו רק בימים מאוד שקטים.

מחירים: 800 באט, חצי מחיר עבור ילדים בני 5-10

מפרץ רנטי (Rantee Bay)

בחופו המזרחי של קופיפי דון ממוקם מפרץ רנטי, מפרץ שקט במיוחד בזכות צורתו שהופכת אותו למעין שובר גלים. המפרץ מוקף בעצי קוקוס רבים המעטרים את החוף והביקור כאן הוא חוויה שלווה ביותר.  המפרץ ידוע בשל שונית האלמוגים היוצאת למרחק 80 מטר שבה אפשר לעשות שנורקלינג. השונית מאכלסת מספר מפתיע של זני דגים טורפים כגון ברקודות, דגי צנינית (Jacks/Trevaly), כרישים שחורי קצוות, מרלינים ודגי מחט (Longtom). לעיתים ניתן גם לראות להקות דולפינים בעיקר בעונה השקטה של השנה. בנוסף, יש כאן תצפית נהדרת וברורה של זריחת הירח המלא, שהופך את מפרץ רנטי ליעד תיירותי פופולרי. לאורך החוף מפוזרים צריפי במבוק וערסלים. אם אתם מעוניינים להגיע למפרץ רנטי, גשו למזח המרכזי בקו פיפי ומיצאו סירת לנג טייל שתיקח אתכם לשם.·

וואנג לונג ביי (Wang Long Bay)

מפרץ וואנג לונג חותך את הצוקים הגבוהים במערב הרי האי קופיפי דון, והנוף שהוא יוצר פשוט מהמם.  כדי להגיע לוואנג לונג, קחו מונית מים מאחד מחופי קופיפי דון. כשהסירה תיכנס למפרץ, תמצאו אפיק צר המגיע לקצה השונית וסביבו שלושה פארקים ימיים לאומיים. יש גם מערה שממנה ניתן להגיע לאחת הפינות שבהן עובדים איכרים מקומיים. המפרץ שקט ורגוע ובעל יופי שתיזכרו שנים רבות. זהו יעד מושלם עבור חופשת מרגוע, אין בו הרבה מטיילים כי הוא צר מדי בשביל הסירות הגדולות.

טיול משפחות לקופיפי
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

תגובות 3

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל