טיול ארה"ב

טיול משפחות בארה"ב עם ילדים – המדריך המלא

ארצות הברית מפורסמת במגוון אתרי התיירות שבה, מגורדי השחקים של מנהטן (Manhattan) עד לפלאי הטבע של פארק ילוסטון (Yellowstone), מישורי הקרח של אלסקה (Alaska) ולחופים החמים ושטופי השמש של פלורידה (Florida), הוואי (Hawaii) ודרום קליפורניה (California). באופן טבעי, הפכה ארה"ב ליעד ראשון במעלה לטיולי משפחות וליעד הפופולרי ביותר לטיולי בר מצווה.

ארה"ב (בצפון אמריקה) היא מדינת ענק, הנחשבת לעשירה ולמשפיעה ביותר בעולם. אוכלוסיית ארצות הברית מונה יותר מ-318 מיליון נפש, יש בה גם ערי ענק צפופות עם פרברים ענקיים וגם שטחים פתוחים עצומים הריקים מאדם. ישראלים רבים מתכננים טיול משפחות לארה"ב גם בתור טיול בר מצווה ורבים מגיעים אל ארה"ב עם ילדים לחופשה משפחתית.

טיול בארה"ב – טיפים למטייל

מעוניינים להזמין טיסה לארה"ב? תוכלו לחסוך מאות שקלים עם הכתבה המיוחדת טיסות לארה"ב – השוואת מחירים

מתכננים טיול לארה"ב ושוקלים לשכור רכב? הכנו עבורכם כתבה מיוחדת הכוללת טיפים חשובים והשוואת מחירים שתחסוך לכם מאות שקלים! ליחצו וקבלו את כל הדרוש על השכרת רכב בארה"ב

אפשר להפוך חופשה בעיר מסויימת לטיול מקיף בארה"ב בעזרת טיסות פנימיות בארצות הברית – כדי לבצע השוואת מחירים ולהזמין כרטיסי טיסה היכנסו לכתבה על טיסות פנים בארה"ב

טיול בארצות הברית עם ילדים

ארצות הברית האמיתית איננה "אמריקה" שרואים בסרטים ובטלוויזיה. היא ארץ גדולה, מורכבת ורבגונית, שידעה הגירה המונית כבר מראשיתה, במאה ה-17, שהפכה אותה לכור היתוך של תרבויות מכל רחבי העולם ולגורם העיקרי המשפיע על תרבות העולם,  ויש בה זהויות אזוריות ברורות.

בגלל המרחקים האדירים שבארצות הברית, מעבר בין האזורים  השונים כרוך לעתים קרובות במעבר כמה וכמה בין סוגי נופים, אזורי אקלים, ואפילו איזורי זמן שונים. טיול משפחות לארה"ב עלול לגזול זמן רב ולא מעט כסף, אבל המאמץ שווה בהחלט.

האמריקאים, בעיקר כאלה שיש להם ילדים משלהם, יקבלו אתכם במאור פנים ובזרועות פתוחות כאילו הייתם קרובים אבודים. רוב  מתקני התיירות, בין אם בערים הגדולות או בערי השדה, מסוגלים לספק את כל צרכי הילדים, וכמובן הוריהם. חפשו את הסמל שפירושו "ידידותי לילדים" המופיע במדריך ליד אתרים, פעילויות, מלונות, מסעדות ואתרי בידור.

כרטיסי לליגת NBA הזמנה הזמנת כרטיסים לפוטבול מחירים

 

תכנון טיול משפחתי לארה"ב

כשיוצאים לחופשה משפחתית בארצות הברית יש להביא בחשבון שני  גורמים עיקריים: מזג האוויר והצפיפות. שיא עונת התיירות בכל ארצות הברית הוא בין יוני לאוגוסט, כשהתלמידים בחופשת הקיץ ומזג האוויר נעים. לכן בעונה זאת יש לצפות למחירי שיא וצפיפות גבוהה, כלומר תורים ארוכים בפארקי מים ובמתקני שעשועים, אתרי נופש מלאים עד אפס מקום ופקקי תנועה בכבישים. אם אתם מתכננים טיול קלאסי הכולל אטרקציות פופולריות ויעדים אהובים, צריך להזמין מקומות זמן רב מראש בתקופת הקיץ. אותו כלל נכון גם לגבי אתרי תיירות חורף כמו הרי הרוקי (Rockies), באגם טאהו (Tahoe) ובהרי הקטסקיל (Catskills) בשיא העונה של תיירות החורף, בין ינואר למארס.

המקומות המהנים ביותר לילדים בארצות הברית, לפי מדינות:

ניו יורק: (New York City)

ניו יורק, העיר הידועה בעולם, המכונה "התפוח הגדול" (The Big Apple, דה ביג אפל) היא חוויה כמעט בלתי נמנעת בטיול משפחות לארה"ב, הכוללת את פסל החירות המפורסם, מוזיאונים רבים המתאימים לילדים, וגם הזדמנות לביקור מתחייב בכיכר טיימס (Times Square, טיימס סקוויר), טיולים בכרכרה וחתירה בסירות בסנטרל פארק (Central Park), ושייט על הנהר הדסון (Hudson). הכנו עבורכם גם מדריך מיוחד לעיר ניו יורק עם ילדים

קליפורניה (California)

קליפורניה היא הגדולה והחשובה במדינות ארצות הברית, טיול משפחות בה חייב לכלול סיור סלבס בהוליווד ואת מאחורי הקלעים של אמנות הקולנוע בפארק השעשועים ואטרקציית הקולנוע אולפני יוניברסל (Universal Studios, יוניברסל סטודיוז), ביקור בדיסנילנד  (Disneyland), ובפארק הספארי של סאן דייגו (San Diego Zoo Safari Park). בצפון קליפורניה תוכלו לראות את יערות הסקויה (redwoods, רדווודז), ואת גשר גולדן גייט (Golden Gate).

לגו לנד קליפורניה legoland California – הוא פארק שעשועים, פארק מיניאטורות ופארק מים עצום, הממוקם ב- Carlsbad, קליפורניה, ורובו עוסק בנושאי מותג הצעצועים "לגו". זהו אחד מפארקי השעשועים הידועים בעולם.

פלורידה (Florida)

דיסני וורלד (Disney World) שבעיר אורלנדו (Orlando) צריכה להיות היעד המרכזי בכל טיול בר מצווה או טיול משפחות עם ילדים בארה"ב, ואחר כך כדאי לרדת אל מיאמי ומשם לחופי פלורידה ולאברגליידז.

מרכז המבקרים של נאסא בפלורידה –  קייפ קנאברל בפלורידה Cape Canaveral – בו אפשר לפגוש אסטרונאוטים, לראות את כדור הארץ מלמעלה בסימולטור מיוחד, לגעת באבן מהירח, ואפילו – להחזיק תנין תינוק ועוד….

וושינגטון הבירה (Washington, DC, וושינגטון די סי):

למרות הדימוי האפרורי המטעה, בירת ארה"ב וושינגטון היא אתר מצויין לטיול משפחות, בזכות מוזיאונים מעולים הפתוחים חינם, גן חיות עם דובי פנדה שילדים לעולם לא ישכחו ואינסוף אנדרטאות, מבנים מרשימים, אתרים היסטוריים, פארקים ומרחבים ירוקים.

ממש ליד וושינגטון נמצאת וויליאמסבורג (Williamsburg) שבמדינת ווירג'יניה, גם היא יעד מומלץ בה תוכלו לחוות את אמריקה של המאה ה-18 עם מדריכים מעולים וליהנות מפעילויות ואטרקציות ייחודיות.

אלבמה (Alabama)

כן, זוהי המלצה מפתיעה מעט, אך בהחלט לא טעות! אלבמה היא מדינה מיוחדת בדרום ארה"ב, שונה מאוד מארה"ב שרואים בסרטים, יעד מעולה לטיול משפחות חסכוני, משתלם ומהנה בארה"ב קצת שונה. למטיילים באלבמה עם ילדים מומלץ בהחלט להקדיש כמה ימים ליעדים הבאים:

  • האנטסוויל (Huntsville) שלמרגלות הרי האפלצ'ים ( Appalachians, אפלייצ'יאנז), היא מקום שאפשר לבלות בו חופשה משפחתית בזול. כאן נמצא מרכז הטילים והחלל של ארצות הברית (S. Space and Rocket Center). בעיר יש גם בית קולנוע, פארקים נפלאים, מסעדות מכל הסוגים, מוזיאונים היסטוריים ומוזיאונים לילדים.
  • בירמינגהם (Birmingham), במרכז אלבמה, עיר עם היסטוריה מפוארת, והפארקים והמוזאונים שבה מספרים בדרך מיוחדת את סיפור מאבקם של השחורים בארה"ב למען זכויות האזרח. גם אירועי הספורט והאמנות שבעיר, והמסעדות המעולות שבה, המעוטרות בכוכבי מישלן, יהפכו את החופשה בבירמינגהם לבלתי נשכחת.
  • גאלף שור (Gulf Shore) מציע 96 קילומטרים של חופים חוליים ורחבי ידיים, שבו אפשר למצוא כל מה שתרצו למצוא בחופשת חוף, ובמחירים סבירים בהחלט.

האתרים האהובים ביותר על ילדים בטיול משפחות לארה"ב

גני חיות ופארקי שעשועים:

  • דיסני וורלד – עולמו של וולט דיסני (Walt Disney World, וולט דיסני וורלד) בפלורידה: ארבעה פארקים גדושי הרפתקאות, המתפרשים על פני 81 אלף דונם, חלומו של כל ילד.

שמורת חיות הבר של ברונקס (Bronx Wildlife Conservation Park, ברונקס וויילדלייף קונסרביישן פארק) בניו יורק: אחד מגני החיות הגדולים והמעניינים ביותר בארצות הברית, במרחק נסיעה קצרה ברכבת התחתית ממנהטן.

פארק השעשועים Magic Mountain  ההר הקסום  -ממלכת רכבות ההרים – פארק השעשועים "ההר הקסום" בקליפורניה הוא אחד היעדים הפופולאריים למשפחות עם ילדים המטיילות בארה"ב. הפארק העצום מחזיק בשיא העולמי של מספר רכבות ההרים עם לא פחות מ- 19 רכבות הרים!

הספארי של סן דייגו (San Diego Zoo Safari Park, סן דייגו זו ספארי פארק), בקליפורניה: מקום נפלא לילדים שאפשר לראות בו חיות מכל הסוגים, מקטנה ועד גדולה: יש בו יותר מ 4000 בעלי חיים, מ 880 מינים.

סידר פוינט (Cedar Point), בצפון אוהיו (Ohio): בפארק השעשועים סידר פוינט יש כמה מרכבות ההרים המפחידות ביותר בעולם, וגם פארק מים, 1600 מטר של חוף ים, ואתר של הופעות חיות.

מתחמים מקורים שמתאימים גם לימי גשם:

  • מוזיאון התעופה והחלל הלאומי (National Air & Space Museum, נשיונל איר אנד ספייס מיוזיאום), בוושינגטון הבירה (Washington, DC, וושינגטון די-סי): כמעט כל ילד ישמח לראות את הטילים, החלליות, המטוסים הדו-כנפיים ולצאת לטיסת ניסיון בסימולטור.
  • מוזיאון הילדים (Children's Museum, צ'ילדרנז מיוזיאום באינדיאנפוליס (Indianapolis) אינדיאנה: מוזיאון הילדים הגדול בעולם, המציע חמש קומות של תצוגה כיפית, כולל דינוזאורים.

  • מוזיאון הטבע האמריקאי (American Museum of Natural History , אמריקן מיוזיאום אוף נצ'ורל היסטורי), בניו יורק ( New York City). ילדים מכל הגילים ייהנו משלדי הדינוזאורים העצומים, הפלנטריום המרשים, ומעוד 30 מיליון מוצגים.
  • מרכז החלל של נאסא ביוסטון טקסס SPACE CENTER HOUSTON – זהו מרכז המבקרים השני בגודלו של נאס"א הממוקם סביב מרכז הבקרה של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א.
  • פורט דיסקברי (Port Discovery) בבולטימור (Baltimore): שלוש קומות של חוויה לימודית המוסווית היטב כהרפתקה. בין התחנות- קבר מצרי עתיק, שוק איכרים, רכבת, סדנה לאמנות, ופיסיקה.
  • מרכז המדע של האוקיינוס השקט, (Pacific Science Center, סיינס פסיפיק סנטר) בסיאטל (Seattle): מלא במוצגים מרתקים, שמותר לילדים לגעת בהם, ובנוסף – פלנטריום, קולנוע איי-מקס, ותצוגת קרני לייזר.
  • מוזאון מונטשייר למדע, בנוריץ' (Norwich) שבוורמונט (VT): מוזיאון מדע אינטראקטיבי שהילדים ייהנו בו- למרות שהוא נורא חינוכי
  • המוזאון העירוני (City Museum, סיטי מיוזיאום) של סיינט לואיס (St Louis). מוזיאון כייפי ומיוחד לילדים, יש גם גלגל ענק על הגג.

ערים מרכזיות לטיול בארה"ב

העיר ניו יורק – העיר האמריקנית הגדולה ביותר, מקום משכנם של השירותים הפיננסיים ותעשיית המדיה, מציעה אוכל, אמנויות, ארכיטקטורה וקניות מן השורה הראשונה. יעד שלא תרצו לפספס בטיול אל ארה"ב עם ילדים.

בוסטון – ידועה בעיקר בשל ההיסטוריה הקולוניאלית שלה, התשוקה שלה לספורט ובקהילה הסטודנטיאלית שלה

שיקגו – העיר השלישית בגודלה (אע"פ שעדיין מוכרת כ"עיר השנייה" (”the Second City “), ליבו של המידווסט האמריקני והמוקד התחבורתי של האומה, בעלת גורדי שחקים ענקיים ואבני חן ארכיטקטוניות נוספות

לאס וגאס – עיר ההימורים השוכנת במדבר נבדה, המקום בו תמצאו יותר ממחצית מ-20 בתי המלון הגדולים ביותר בעולם; מקום משיכה בשל בתי הקזינו, המופעים וחיי הלילה המופרזים שלה

לוס אנג'לס – העיר השנייה בגודלה בארה"ב, מוקד התעשייה הקולנועית, מקום בו חיים מוסיקאים, אמנים וגולשי רוח. בעלת מזג-אוויר מתון מקסים, יופי טבעי נהדר המתאפיין הן ברכסי הרים וחופים, ומערכת ארוכה של כבישים מהירים, פקקים ופיח המשתרעים למרחקים

מיאמי – מוקד משיכה למבקרים המחפשים שמש, בעיקר מי שחי בצפון ארה"ב, אחת היעדים הנחשקים עבור משפחות המתכננות טיול אל ארה"ב עם ילדים, ומקום בו חיה ונושמת התרבות השוקקת והעשירה עם ההשפעה הלטינית והקריבית.

ניו אורלינס – "הביג איזי" ("The Big Easy") היא המקום בו נולד הג'אז, והעיר ידועה ברובע הצרפתי המקסים שלה ובחגיגות המרדי גרא השנתיות הנערכות בה

סן פרנסיסקו – 'עיר המפרץ' (‘City by the Bay’) המתאפיינת בגשר שער הזהב (Golden Gate Bridge) המפורסם שלה, בשכונות אורבאניות תוססות ובמזג האוויר הערפילי שלה

סיאטל – עשירה במוזיאונים, אנדרטאות ופעילות פנאי, בעלת חמישה אקלימים שונים ברדיוס של 321 ק"מ

וושינגטון די.סי – הבירה הלאומית של ארה"ב, מכילה כמה מן המוזיאונים והאנדרטאות הראשיים של המדינה, ומלאה בקהילות מגוונות מבחינה תרבותית

שמורות טבע מתאימות לטיול עם ילדים בארה"ב

גרנד קניון – הקניון הגדול (Grand Canyon National Park), גרנד קניון נשיונל פארק) באריזונה (Arizona): בואו להתפעל מאחד מפלאי הטבע הגדולים בעולם.

פלורידה אוורגליידס (Florida Everglades) :שמורת טבע עצומה, "נהר של עשב", הכולל ג'ונגלים וסוואנות, ובין היתר חיים בו תנינים ותמסחים באורך 6 מטרים, ועוד יצורים רבים אחרים, בלב הביצות של פלורידה, אתר מומלץ לחתירה בקיאק או בקאנו או לטיולים רגליים עם מדריך.

מפלי הניאגרה – במפלי הניאגרה Niagara Falls, מפלי המים המפורסמים בעולם, תמצאו 3 מפלי מים עיקריים, המפל האמריקאי  ומפל ההינומה, שניהם נמצאים בשטחה הטריטוריאלי של ארה"ב, במדינת ניו יורק, בעוד המפל השלישי, מפל הפרסה נמצא בגבול עם קנדה, בשטחה של קנדה.

שמורת הטבע ילוסטון נשיונל פארק (Yellowstone National Park, ילוסטון נשיונל פארק) בויומינג (Wyoming): כאן תראו גייזרים רבי עוצמה, תאתרו חיות בר ותצאו לטיולים מדהימים בנופים שתיזכרו לנצח.

בלאק הילז (Black Hills) בדרום דקוטה (South Dakota, סאות' דקוטה), הר ראשמור (Mount Rushmore, מאונט ראשמור), ושאר שמורות הטבע והאתרים הלאומיים בוויומינג: המון אתרי טבע  והזדמנויות להרפתקה שהילדים יאהבו. עדרי הבאפלו עדיין משוטטים שם בטבע.

שמורת זאיון (Zion National Park, זאיון נשיונל פארק), ביוטה (Utah): צאטו לטיול במי הנהר ווירג'ין (Virgin) עד לבריכות אמרלד (Emerald Pools) בצל קירות הארגמן של הקניון.        

שמורת ניו ריוור גורג' (New River Gorge National River, ניו ריוור גורג' נשיונל ריוור), במערב ווירג'יניה (West Virginia, ווסט וירג'יניה): הזדמנות מצויינת לראפטינג במים גועשים.

בתי מלון למשפחות בארה"ב

מוטלים ומלונות רבים מציעים בדרך כלל סטנדרט של חדרים עם שתי מיטות. בחלקם יש גם מיטות על גלגלים או לולים לתינוקות שאפשר להכניס לחדר בתשלום נוסף, אבל מדובר בדרך כלל בעריסות ניידות, ולא לכל ילד נוח לישון בהן.  יש מלונות למשפחות המציעים חבילות עם לינה חינם לילדים עד גיל 12  ולפעמים עד גיל 18. היזהרו מאתרי לינה וארוחת בוקר (Bed and Breakfast , בד אנד ברקפסט), כי ברובם אסור להביא ילדים. בדקו היטב לפני ההזמנה.

בייבי סיטר בבתי מלון

אתרי נופש גדולים רבים יכולים להציע שירותי שמרטפות על פי דרישה. אם לא, תוכלו לבקש עזרה מפקידי הקבלה או מהשוער. זכרו לשאול תמיד אם השמרטפים מורשים ומבוטחים, כמה עולה שמרטפות על ילד אחד לשעה אחת והאם יש תוספת עבור ילדים נוספים, האם יש תשלום מינימום, והאם יש תוספת תשלום על נסיעות או ארוחות. שימו לב שהבייביסיטרים במלונות בד"כ מדברים אנגלית אך כבר קרה שמשפחות הזמינו בייביסיטר באיזורים מסויימים וקיבלו בייביסיטר דוברת ספרדית בלבד, וודאו מראש את עניין השפה.

ארוחות ילדים בארה"ב

רוב המסעדות בארה"ב לא רק מסכימות לשרת ילדים אלא אף מציעות תפריט ילדים מיוחד עם מנות קטנות יותר, במחירים זולים יותר. יש אפילו מסעדות שבהן הארוחה היא חינם לילדים מתחת לגיל מסוים. ברוב המסעדות יש כסאות גבוהים ומושבי ריסון לילדים. מסעדות מסוימות מציעים לילדים אפילו עפרונות צביעה ופאזלים, ולפעמים אפילו מופעים של דמויות מסרטים מצוירים או אגדות והקראת סיפורי ילדים, או משחקיה עם מאפרת.

גם מסעדות ללא תפריט לילדים אינן מנסות להרתיע מהבאת ילדים למסעדה, אפשר לנסות לבקש מהמלצרים להגיש לילדים מנות קטנות יותר, וגם לשאול כמה זה יעלה, או לבקש לחלק מנה בגודל רגיל לכמה צלחות, בשביל הילדים. רשתות ההמבורגרים והמזון המהיר והמסעדות האיטלקיות, המקסיקניות והסיניות, נחשבות למסעדות שילדים מסתדרים בהן היטב.

ייתכן שמסעדות יוקרתיות מאוד לא יראו בחיוב ילדים בשעות הערב. אבל גם במקומות המפוארים יותר, אם תגיעו בשעות מוקדמות מספיק, בסביבות חמש או שש בערב, קצת לפני שעות ארוחות הערב, תוכלו בדרך כלל לאכול די בנחת עם הילדים.

תחבורה בארה"ב עם ילדים

בשירותים ציבוריים רבים בארה"ב יש עמדות החתלה, לפעמים גם בשירותי הגברים, ובנמלי תעופה יש חדרי שירותים "משפחתיים" דו-מגדריים המאפשרים לאבא להיכנס עם ביתו או לאמא להיכנס עם בנה לאותו חדר שירותים.

בטיסות פנימיות בתוך ארה"ב בד"כ לא מחייבים בכרטיס טיסה עבור ילדים עד גיל שנתיים. ילדים בני שנתיים ומעלה חייבים לטוס במושב משלהם, ואין סיכוי לקבל הנחות.

כל סוכנות להשכרת רכב אמורה לספק לכם מושבי בטיחות לילדים, כי הם ציוד חובה בכל המדינות, אבל צריך לבקש אותם במפורש בשעת ההזמנה ותוספת התשלום היא בדרך כלל כ-13 דולר ליום.

גאוגרפיה

ארצות הברית "היבשתית" (contiguous United States), המכונה גם "48 המדינות התחתונות" (Lower 48), כוללת את כל המדינות מלבד אלסקה והוואי. גבולותיה הן האוקיינוס האטלנטי במזרח והאוקיינוס השקט במערב. חלק גדול מאוכלוסייתה מתגורר בחוף המערבי ובחוף המזרחי. גבולותיה היבשתיים של ארצות הברית הן עם קנדה בצפון ועם מקסיקו בדרום. יש לה גם גבול ימי עם רוסיה, קובה, ואיי בהאמה.   "האיזורים המבודדים" ( Insular Areas) -האיים שבשליטת ארצות באוקיינוס האטלנטי, ו"איי השוליים" (Minor Outlying Islands)  באוקיינוס השקט, מעניקים לארצות הברית גבולות ימיים גם עם בריטניה, סמואה והאיטי.

בארצות הברית שלושה רכסי הרים עיקריים: האפלצ'ים (Appalachians) משתרעים מגבול קנדה עד למדינת אלבמה, כמה מאות קילומטרים ממערב לאוקיינוס האטלנטי. זהו רכס ההרים העתיק ביותר בארצות הברית. עולם החי והצומח שבו מגוון וכולל נציגים מהאקלים הסובטרופי והממוזג. ההרים מכוסים בצמחייה צפופה, ומציעים נופים מרהיבים ואתרים נהדרים למחנאות.  אדמות הלס בדרום המערב התיכון, וצוקי ליימסטון (Limestone) והרי הדרום מוסיפים על יופיו של האזור, בזכות הצמחייה השופעת  המעטרת את ראשי הצוקים על גדות הנהרות, והערפילים העוטפים את ההרים והערוצים הירוקים היפהפיים.

הרי הרוקי (Rockies), בממוצע, הם ההרים הגבוהים ביותר בצפון אמריקה. הם משתרעים מאלאסרה עד ניו מקסיקו, וכוללים שמורות טבע רבות.  הם מאפשרים מסעות רגליים, מחנאות, סקי, ותצפיות נוף, ובמישורים שבדרום האזור תוכלו למצוא מקומות מפלט מדבריים וסובטרופיים. סיירה נוואדה (Sierra Nevada) והרכס הצמוד אליו, קסקייד (Cascade), הם הרכסים צעירים ביותר בארצות הברית. הם  משתרעים מצפונה של קליפורניה (California) לדרומה, וכוללים אתרי תיירות כאגם טאהואו (Lake Tahoe לייק טאהואו) ושמורת הטבע יוסמיטי (Yosemite National Park, יוסמיטי נשיונל פארק). מצפון לרכס סיירה משתרע רכס וולקני צעיר יותר ממנו, קסקייד (Cascade), הכולל כמה מההרים הגבוהים ביותר בארצות הברית.

האגמים הגדולים (Great Lake) הם חלק נכבד מאיזור הגבול המזרחי בין ארצות הברית לקנדה. "האגמים" הם בעצם ימים בלב היבשת, ונוצרו    כשהקרחונים נעו צפונה בסוף עידן הקרח האחרון. חמשת האגמים משתרעים על פני מאות קילומטרים, על גבולות המדינות מינסוטה, וויסקונסין, אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, אוהיו, פנסילבניה וניו יורק. לחופיהם משתרע נוף מגוון, החל מטבע בראשיתי לערי "רצועת החלודה" (rust belt), מרכזי תעשיית הפלדה הגוועת. האגמים הם מאגרי המים השניים בגודלם בעולם, אחרי כיפות הקרח בשני הקטבים.

הנוף במערב ארצות הברית הוא טרשי וצחיח מאוד, וכולל אפילו מדבריות חוליים סחופי רוח כגון וויט סאנדס (White Sands) שבניו מקסיקו. עמק המוות (Death Valley) נמצא 94 מטרים מתחת לפני הים, והוא המקום הנמוך ביותר בארצות הברית היבשתית ואחת הנמוכים על פני כדור הארץ. המוני אמריקאים מבלים את חופשותיהם בטיולים רגליים ובמחנאות בנופים המרהיבים של דרום מערב ארצות הברית.

פלורידה היא מדינה מישורית ברובה, עם חופים ארוכים של חולות לבנים בשני צדדיה. אקלימה הטרופי מאפשר קיום של צמחים ובעלי חיים, ילידי המקום וגם מיובאים מארצות אחרות. למשל, אזור הביצות הבראשיתי אוורגליידז (Everglades).

בארצות הברית היבשתית בלבד נמצאות כל קבוצות הצומח והחי עלי אדמות, החל מג'ונגלים טרופיים ועד למישורי עשב סובטרופיים וממוזגים וכלה במדבריות לוהטים ובחופים ים תיכוניים; מפסגות מושלגות ויערות עצי מחט ועד לרשתות נהרות סובטרופיות. ארצות הברית יכולה להציע פיתוי לכל אחד.

האקלים – מזג האוויר 

האקלים בארצות הברית היבשתית משתנה במידה ניכרת מחוף לחוף בגלל הבדלים בקווי הרוחב ובפני השטח, למשל הרים.

בחלק גדול ממזרח ארצות הברית שורר אקלים יבשתי לח או סובטרופי, של ארבע עונות שנה שונות. בדרום מזרח המדינה החורף מתון והקיץ חם ולח. בצפון מזרח המדינה ובמערב התיכון החורף קר בהרבה, והשלג יורד לעתים קרובות ומכסה את האדמה לפרקי זמן ממושכים. סופות טרופיות בעונת ההוריקנים בין יוני לנובמבר מחוללות מפולות קרקע באזורי החוף המזרחי, וכן לרוחות מסוכנות ולשיטפונות באזורים נרחבים, והתוצאה היא שיבושים רבים בתחבורה.

מערבה משם משתרעים המישורים הגדולים  (Great Plains) היבשים ומכוסי העשב. האקלים בקנזס (Kansas) סובטרופי עד צחיח למחצה ובאזורים שמדרום לה, ויבשתי יבש מצפון לקנזס.  המישורים הגדולים ידועים לשמצה בגלל עונת סופות הטורנאדו, ממארס עד יוני. הסופות הקשות האלה מחוללות גם ברד קשה, רוחות מסוכנות, והצפות. לעתים קרובות ניתן לקבל התראות על מזג אוויר קשה במישורים הגדולים בתחנות טלוויזיה מקומיות ובתקשורת החברתית.

רוב הנוף במערב ארצות הברית הוא  הרים וגבעות, והאקלים בו בדרך כלל צחיח. החורף מתון עד חמים והקיץ חם. בכמה אזורים במדינות אריזונה (Arizona) וניו מקסיקו (New Mexico) יש עונת מונסון הנמשכת מיוני עד ספטמבר. בקיץ מתחוללות באזור הזה סופות גשום ורעמים לעתים קרובות, העלולות להסתיים בשטפונות. ייתכנו גם סופות חול בגלל זרמי אוויר יורד אחרי סופת רעמים.

מסן דייגו (San Diego) שבחופי קליפורניה ועד פורטלנד (Portland) שבאורגון (Oregon) שורר אקלים הדומה לים תיכוני, של חורף חמים וחיץ חם עד לוהט. אקלים ים תיכוני קריר יותר, המכונה גם "אקלים ימי", שורר בחוף הדרום מערבי של האוקיינוס השקט , בין היתר בחופי מדינת וושינגטון (Washington), בהוואי (Hawaii), ברוב פלורידה, ובקצה הדרומי של טקסס (Texas). באזורים אחרים בדרום ארצות הברית יש כיסים רבים של אקלים טרופי. במרכז אלסקה ובצפונה שורר אקלים תת-קוטבי שבו הקיץ קצר ומתון והחורף ארוך וקר מאוד.

ברוב הארצות הברית היבשתית מזג האוויר כמעט זהה במשך הקיץ: חום אימים של 21 עד 32 מעלות צלסיוס. הטמפרטורות הגבוהות במדינה הן בדרך כלל בעמקים במערב המדינה, ויש גם כמה ימים עד שבועות של מזג אוויר יבש ביותר. בסן פרנסיסקו (San Francisco) ובחופי מדינת וושינגטון שורר הקיץ הקריר ביותר במערב ארצות הברית, מלבד באזורי ההרים הגבוהים במזרח קליפורניה ובקולורדו (Colorado).

ההבדלים האזוריים הגדולים ביותר במזג האוויר הם בחורף, בין דצמבר למארס: הטמפרטורה בחורף עלולה לרדת עד 18 מעלות צלסיוס מתחת לאפס בצפון המישורים הגדולים, לעומת 21 מעלות צלסיוס בפלורידה. בחורף יש תקופות ארוכות של  טמפרטורה מתחת לאפס בכל צפון המערב התיכון וצפון ה"צפון מזרח", אולם הקור פוחת ככל שמדרימים. לכן הנוסעים לארצות הברית חייבים להצטייד בביגוד הולם.

 

טיול משפחות בארה"ב
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל