השכרת רכב בקפריסין

השכרת רכב בקפריסין הטורקית

השכרת רכב בקפריסין הטורקית – חיסכו מאות שקלים וקבלו הטבות ייחודיות באמצעות מנוע השוואת המחירים המתקדם המשווה הצעות מחיר, הנחות ומבצעים מכל חברת השכרת רכב בקפריסין הטורקית (צפון קפריסין). בנוסף אספנו עבורכם טיפים לנהיגה בצפון קפריסין, מידע שימושי על השכרת רכב בקפריסין הטורקית והנחיות לגבי חוקי התנועה בקפריסין הצפונית

חבילות נופש לקיריניה         |        חבילות נופש לפמגוסטה

השכרת רכב בקפריסין הטורקית (הנקראת גם צפון קפריסין או קפריסין הצפונית) היא פיתרון מומלץ אם אתם מתכננים טיול בקפריסין הטורקית שכולל גם היכרות עם האיזורים הכפריים ומרחבי הטבע של קפריסין הטורקית, ולא רק נופש באחד מבתי המלון המפנקים של עיר הנמל התוססת קירניה או של עיר החוף ההיסטורית פמגוסטה.

השכרת רכב בקפריסין הטורקית מנוע חיפוש והשוואת מחירים

אם אתם מעוניינים לבדוק אפשרות של השכרת רכב בקפריסין הטורקית (צפון קפריסין) תוכלו לחסוך מאות שקלים באמצעות מנוע השוואת המחירים המתקדם המופיע למטה ומתעדכן אוטומטית, באופן שוטף במחירי השכרת רכב בקפריסין הטורקית, כולל הנחות, מבצעים על השכרת רכב בקפריסין הטורקית, הצעות מיוחדות ולמעשה משווה עבורכם את כל המחירים מכל החברות המציעות שירותי השכרת רכב בקפריסין הטורקית, כולל חברות השכרת רכב מקומיות מצפון קפריסין, שבדרך כלל מציעות מחירים זולים יותר מאשר החברות הבינלאומיות שמציעות השכרת רכב בקפריסין הטורקית.

השימוש במנוע השוואת המחירים להשכרת רכב בחו"ל פשוט ומאוד משתלם – פשוט ביחרו את הארץ, אך שימו לב שבמנוע החיפוש קפריסין הטורקית נקראת "צפון קפריסין", כלומר – חפשו אותה באות צ'. ביחרו את העיר בה אתם מעוניינים לשהות בלילה הראשון בקפריסין הטורקית, את תחנת האיסוף, תאריך השכרת הרכב ומועד השכרת הרכב, ליחצו "חפש" – וקבלו את הצעות המחיר הזולות ביותר עבור השכרת רכב בקפריסין הטורקית, ממיגוון דגמי רכב וספקים מוכרים.

כשאתם בוחרים מהיכן לאסוף את הרכב שלכם, שימו לב שרוב חברות השכרת הרכב בקפריסין הצפונית מתמקדות באספקת רכבים בשדה התעופה ארקן, שדה התעופה הבינלאומי של קפריסין הטורקית. אך עבור תיירים ישראלים שדה התעופה ארקן בד"כ לא רלוונטי כי אין טיסות ישירות מישראל לקפריסין הצפונית. אפשר לטוס מישראל לצפון קפריסין עם טיסת קישור מטורקיה וכך לנחות בארקן, אך עבור ישראלים הדבר מסורבל ולא נוח ורוב המטיילים הישראלים המגיעים לחופשה בצפון קפריסין טסים מישראל לשדה התעופה של לרנקה שהיא אחת הערים הראשיות של קפריסין היוונית וממנה עוברים את הגבול אל קפריסין הצפונית.

מסלול אטרקטיבי נוסף כולל נחיתה בשדה התעופה של פאפוס שבקפריסין היוונית, משם טיול בקפריסין היוונית אשר מסתיים בעיר הבירה של קפריסין, ניקוסיה וממנה מעבר בקו הגבול הידוע "הקו הירוק", המחלק את ניקוסיה לשני חלקים, דרך מעבר רחוב לדרה ממנו אפשר לעבור אל לפקושה, הלא היא ניקוסיה הטורקית, לאסוף שם רכב שכור ולהתחיל משם את הטיול בקפריסין הצפונית.

אם אתם מתכננים מסלול כזה, המשלב טיול בקפריסין על שני חלקיו – קפריסין הטורקית וקפריסין היוונית, הוא קרוב לוודאי יתחיל בקפריסין היוונית. אם אתם מתכננים השכרת רכב בקפריסין היוונית שימו לב שלא לעשות את הטעות שהרסה לישראלים רבים את התוכניות – חברות השכרת הרכב בקפריסין היוונית, ללא יוצא מן הכלל, אוסרות לחלוטין על הוצאת הרכב מחוץ לגבולות קפריסין היוונית, כלומר לא תוכלו לעבור את הגבול לצפון קפריסין עם הרכב ששכרתם בקפריסין היוונית. הפיתרון לכך הוא לפצל את השכרת הרכב בקפריסין לשני חלקים – לשכור רכב בקפריסין היוונית, לטייל בה במסלול הנראה לכם, להחזיר את הרכב בניקוסיה או לרנקה, לעבור משם את הגבול לקפריסין הטורקית ולשכור רכב בצפון קפריסין מאחת מחברות השכרת הרכב בקפריסין הטורקית.

תחבורה ציבורית בצפון קפריסין

בקפריסין הצפונית (הטורקית)  יש אמצעי תחבורה ציבורית כגון מיני-אוטובוסים, רובם סוג מיוחד של מיניבוס טורקי המכונה דלומוס, או מוניות, אולם שירותי התחבורה הציבורית רחוקים מלהיות מומלצים,  בעיקר אם אתם מטיילים בקפריסין בתקופה הכי פופולרית לכך – חופשת הקיץ, בה יש עומס גדול על התחבורה הציבורית בקפריסין הטורקית.

לוחות הזמנים של האוטובוסים לא סדירים ואפשר לאבד שעות אוכות בימי חופשה על המתנה לאוטובוסים, ופרט לכך יש בצפון קפריסין מקומות מעניינים רבים אליהם קשה או כמעט בלתי אפשרי להגיע בתחבורה הציבורית, כמו למשל חצי האי קרפאז היפהפה, שהוא אחד האיזורים בצפון קפריסין שלא כדאי לוותר עליהם. תכנון הטיולים והמסלולים שלכם עלול להיות די מטריח ללא רכב,  ולכן השכרת רכב בצפון קפריסין היא פתרון התחבורה המומלץ ביותר. אפילו אם אתם מתכננים טיול של כמה ימים בצפון קפריסין, עדיין תהיה לכם הזדמנות ליהנות מהנסיעה בפרטיות ונוחיות ובלוחות הזמנים שלכם, ולראות את המקומות המרוחקים והמרתקים שהרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין מציעה – והמחירים הזולים, כפי שתראו במנוע השוואת המחירים שלמעלה, בהחלט שווים זאת.

חברות השכרת רכב בקפריסין הטורקית

השכרת רכב בצפון קפריסין היא דבר זול ופשוט. ישנן חברות השכרת רכב טובות רבות בצפון קפריסין, במיוחד באיזור קירניה Kyrenia. חברות רבות מציעות משלוח למלון ולשדה התעופה בחינם, אבל שימו לב שהן מתכוונות לשדה התעופה ארקן, שכאמור, ישראלים בדרך כלל לא מגיעים אליו, ולא לשדה התעופה בלרנקה. מומלץ לבצע הזמנה מראש, כיוון שלחברות רבות יש מבצעים מיוחדים למי שמזמין השכרת רכב בקפריסין הטורקית בהתראה ארוכה. קחו בחשבון שרבות מחברות השכרת הרכב בקפריסין הצפונית מציעות הנחה של 10%-20% על הזמנות שנעשות אונליין.

חברות השכרת רכב בקפריסין הטורקית ממוקמות בכל הערים הגדולות של הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין. בפרט, חלק גדול מהן נמצא בקירניה, מרכז התיירות של צפון קפריסין. ישנן חברות להשכרת רכב שמספקות איסוף משדה התעופה של לרנקה בחלק הדרומי של האי קפריסין, כלומר קפריסין היוונית – אך אל תיטעו, כאמור, הן אוסרות על מעבר הגבול לקפריסין הטורקית עם הרכב. למרות הבידוד הבינלאומי של קפריסין הטורקית, בצפון קפריסין פועלות מספר חברות להשכרת רכב שמתפעלות צי גדול של רכבים במצב טוב, במחירים תחרותיים, עם שירות איכותי וטוב ושירות לקוחות טלפוני יעיל באנגלית.

שירותי השכרת רכב בצפון קפריסין

בקפריסין הטורקית אפשר להשכיר מכוניות עם גיר ידני או אוטומטי ועם מיזוג אוויר,  שחשוב במיוחד במהלך חודשי הקיץ החמים כאשר הטמפרטורה בקפריסין עולה מעל 30 מעלות. רוב המכוניות המושכרות בצפון קפריסין הן עם הגה בצד ימין, כיוון שהתנועה בקפריסין – גם בקפריסין הטורקית וגם בקפריסין היוונית נעה בצד שמאל, כלומר הפוך מישראל – קחו זאת בחשבון.  ניתן למצוא גם מכוניות עם הגה בצד שמאל, אך הן נדירות בקפריסין הטורקית.

מחירי השכרת הרכב בקפריסין הצפונית משתנים לפי חברת ההשכרה, עונת ההשכרה וכמובן סוג הרכב ותקופת ההשכרה, בידקו מחירים באמצעות מנוע השוואת המחירים למעלה. ברוב חברות השכרת הרכב בצפון קפריסין, תשלום על שירותי השכרת רכב ניתן לבצע גם עם מטבעות זרים כמו הדולר האמריקאי, הפאונד הבריטי, היורו, הלירה הקפריסאית או המטבע הרישמי של קפריסין הטורקית – הלירה הטורקית. בד"כ לקוחות יכולים לשלם גם בכרטיסי אשראי והמחאות מטיילים, תלוי בחברה.

דרישות להשכרת רכב בקפריסין הטורקית

על מנת להשכיר רכב בצפון קפריסין עליכם להיות בגיל 25 ומעלה, אולם עלולים להיות מקרים יוצאים מן הכלל, בעיקר בקטיגוריות חריגות של כלי רכב. עליכם להיות בעלי רישיון נהיגה בתוקף מכל מדינה בעולם, או בעלי רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף. רק הנהגים שאושרו ונרשמו בזמן הזמנת ההשכרה רשאים לנהוג ברכב, אם אתם רוצים להוסיף נהג זה צריך להיעשות בצורה מסודרת מול החברה.

מידע שימושי על השכרת רכב בקפריסין הצפונית

לרכבים מושכרים בצפון קפריסין יש לוחיות רישוי אדומות ייחודיות, והם ידועים כרכבי  "Z". בדרך כלל, הסמל של החברה ממוקם על האוטו. שימו לב שגם אם אתם שוכרים רכב מחברת השכרת רכב ב'פריסין הטורקית, אסור לכם לעבור איתו את הגבול לקפריסין היוונית. אם עדיין ברצונכם לחצות לדרום, אתם יכולים לנהוג למעבר הגבול, להחנות את הרכב שלכם שם ולעבור רגלית לדרום קפריסין.

טיפים לפני השכרת הרכב בקפריסין הטורקית

וודאו את תקופת ההשכרה המינימלית כיוון שהתקופות משתנות אצל חברות השכרת רכב שונות בצפון קפריסין. בררו לגבי סוג הדלק שצריך למלא, לא תמיד מדובר באוקטן 95 כמו בארץ. בררו גם לגבי גובה החיוב על ביטוח "Collision Damage Waiver ויתור נזק התנגשות", על עיכובים אפשריים כאשר אוספים את הרכב, ואת "האותיות הקטנות" – גובה האגרות על קילומטרז', טיפול בדו"חות, תאונות וכו'. בחלק מחברות השכרת הרכב בצפון קפריסין יש לפעמים מבצעים מיוחדים לקבוצות או למשפחות. אם אתם מתכוונים לנסוע בדרכים לא סלולות (בשטח), בידקו לגבי רכב מתאים.

נהיגה בקפריסין הטורקית

אם פעם נהגתם באנגליה, נהיגה בצפון קפריסין לא תהיה שונה בשבילכם  – התנועה נעה בצד שמאל, וברוב הרכבים ההגה בצד ימין. התמרורים הם בינלאומיים והכבישים בקפריסין הטורקית בדרך כלל סלולים היטב, מלבד כמה אזורים הרריים.

לפי חוקי התנועה של קפריסין הטורקית השימוש בחגורות בטיחות קדמיות הוא חובה. ילדים מתחת לגיל 5 לא מורשים לשבת במושב הקדמי. כאשר אתם נוהגים בקפריסין הצפונית, הימנעו  משימוש בפלאפון הכרוך בהחזקתו בידיים (מותר לדבר עם דיבורית), וכמובן שתיית אלכוהול.

צפו בוידאו המתעד נהיגה בצפון קפריסין כדי לחוות במעט את חווית הנהיגה של קפריסין הטורקית.

הגבלות מהירות בצפון קפריסין

הגבלות המהירות דומות בשני חלקי קפריסין. בצפון קפריסין בדרך כלל חלה הגבלת מהירות של 100 קמ"ש (60 מייל לשעה), החלה למשל בכביש הראשי  של הארץ, קירניה – ניקוסיה – פמגוסטה. בדרכים הצדדיות הקטנות יותר המהירות המותרת היא 60 קמ"ש (40 מייל לשעה)  ובאיזורים בנויים מותר לנסוע עד 50 קמ"ש (30 מייל לשעה) אלא אם כן מצוין אחרת. שימו לב לתמרורים.

טיפים לנהיגה בקפריסין הטורקית

תכננו מראש תכנית נסיעה של האתרים אליהם תיסעו. בקשו מפת דרכים כאשר אתם משכירים את המכונית, אפילו אם אתם נוסעים עם GPS, לכל מקרה של תקלה בתקשורת. מפות מפורטות יותר של קפריסין הטורקית והערים המרכזיות שלה נמכרות בחנויות ספרים ובקיוסקים מקומיים, או שתוכלו לבקש אותן בסוכנויות התיירות.

תחנות הדלק בקפריסין הטורקית יכולות להיות מעטות ורחוקות אחת מהשנייה, במיוחד באיזורים הכפריים של צפון קפריסין. למרות שמרחקי הנסיעה בקפריסין קצרים, מומלץ לנצל כל הזדמנות לתדלק, ליתר ביטחון.

נסו להימנע מנהיגה מערבה בשעות אחה"צ המאוחרות במהלך הקיץ, כיוון שאור השמש השוקעת מסנוור ועלול להראות מסוכן.

תמיד קחו איתכם את רישיון הנהיגה ומסמכי השכרת הרכב, ייתכן שתתבקשו על ידי שוטר להציג את המסמכים שלכם ושל הרכב.

שעות העומס של התנועה בערים בקפריסין הטורקית הן בדרך כלל בין 07:30 ל-8:00 בבוקר, 13:00 ל-13:30 בצהריים ובין 17:00 ל-18:00 בערב. נסו להימנע מנהיגה בערים בזמנים אלו, כי פקקי תנועה נפוצים בשעות אלו.

וודאו שאתם ממלאים אחר ההוראות שבהסכם ההשכרה שלכם, אל תתפתו לעבור עם הרכב ששכרתם בקפריסין הטורקית לקפריסין היוונית, ועדכנו את חברת השכרת הרכב שלכם במקרה של תאונה.

למרות ששיעור הפשיעה בצפון קפריסין הוא נמוך מאוד, אל תשאירו דברי ערך, ז'קטים, מפות וחפצים אחרים ברכב.

השכרת רכב בקפריסין הטורקית
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל