השכרת רכבים במרוקו

השכרת רכב במרוקו – טיפים לחיסכון ונהיגה

השכרת רכב במרוקו – המדריך המלא: מנוע השוואת המחירים שיחסוך לכם מאות שקלים בהזמנת רכב שכור במרוקו, טיפים חשובים לנהיגה במרוקו, מידע שימושי על חברות השכרת רכב במרוקו, הסבר על מערכת הכבישים במרוקו, סרטון וידאו שיעזור לכם להתכונן לנהיגה במרוקו, וכל מה שיעזור לכם להתכונן לטיול במרוקו עם מכונית

      הזמנת דילים למרקש        |        הזמנת דילים לקזבלנקה

השכרת רכב במרוקו לא חייבת להיות יקרה – מנוע השוואת המחירים הממוחשב המתעדכן באופן רציף במחירי השכרת רכב בחו"ל מכל חברת השכרת רכב במרוקו הנחשבת לאמינה ומספקת שירות לקוחות באנגלית, יאתר עבורכם את המחירים הזולים ביותר – פשוט מלאו את הטופס שלמטה, בחרו את מרוקו בשדה ארץ ולאחר מכן בשדה עיר בחרו את העיר במרוקו בה תירצו לאסוף את הרכב השכור – רבאט, מרקש, קזבלנקה, פז, טנג'יר, אגדיר ועוד. לסיום הכניסו את התאריכים בהם אתם מעוניינים להזמין השכרת רכב במרוקו ולחצו חפש – ובחרו בין המחירים המשתלמים יותר מכל החברות, ממגוון דגמים.

חופשה במרוקו – מידע נוסף למטייל:

טיסות למרוקו – מידע חשוב והשוואת מחירים

קניית דירהאם מרוקאי (MAD) לחופשה במרוקו

eSim וסים למרוקו

ויזה למרוקו – מידע למטייל הישראלי

טיולים מאורגנים למרוקו

השכרת רכב במרוקו – מידע שימושי

נהיגה במרוקו

השילוט בכבישים במרוקו הוא בערבית ובצרפתית, וחוקי התנועה דומים מאוד לאלה הקיימים באירופה, אבל באופן מפתיע זכות הקדימה היא למי שמגיע מימין, מה שאומר שבכיכר, זכות הקדימה היא למי שנכנס לכיכר ולא לרכב הנמצא בכיכר. היזהרו מאוד בעת טיול במרוקו משום שנהגים רבים במרוקו נוטים לציית לחוק רק אם שוטר נמצא בסביבה. יש הרבה שוטרים שמפקחים על התנועה בכבישים הראשיים במרוקו, ועליכם להאט כשאתם מבחינים בהם, כדי לאפשר להם לראות אתכם.

בזמן השכרת רכב במרוקו הקפידו לא להתעלם מהגבלת המהירות המותרת, ובעיקר צייתו לשלטי המהירות המגבילים ל-40 קמ"ש בכבישים עירוניים ובצמתים מסוכנים, משום שיש על כך פיקוח מיוחד, וקנסות שצריך לשלם במקום. הכלל שיש לשים לב אליו במיוחד בזמן נהיגה במרוקו הוא שיש לתת זכות קדימה לרכבים גדולים משלכם, כמו משאיות, אוטובוסים ואפילו מוניות לימוזינה.

לוקח זמן להתרגל לנהיגה במרוקו, אך עם מעט סבלנות, תוכלו להשתלט על חוקי התנועה והשכרת רכב במרוקו תסייע לכם ליהנות באמת מהטיול ולהגיע לכל המקומות הנפלאים שיש למרוקו להציע. צפו בסרטון הוידאו הכולל טיפים חשובים על נהיגה במרוקו –

אחד האתגרים בנהיגה במרוקו הוא למצוא תחנות דלק באזורי הכפר, כך שכדאי לתכנן את נסיעתכם מראש ולהצטייד במפה עדכנית עם ציון של תחנות דלק. אם אתם נוסעים באיזורים הכפריים במרוקו ומגיעים אל תחנת דלק, כדאי לעצור לתדלק אם יש לכם פחות מחצי מיכל.

האזור העירוני של מרקש יכול להיות אזור מעט מלחיץ לנהיגה במרוקו. סביר להניח שנהגים רבים יצפרו לכם ללא קשר ליכולת הנהיגה שלכם. תושבי מרקש מאוד אוהבים להשתמש בצופר שלהם בכל עת שמישהו מונע מהם מלהגיע ליעדם מהר מספיק. זה אומר, שגם אם אתם עומדים ברמזור אדום, אל תתפלאו אם יצפרו לכם מאחור.

בידקו היטב את המראות הצדדיות שלכם ואת אזור ה"שטח המת". הכבישים בעלי שני הנתיבים במרוקו יכולים בבת אחת להפוך ל"כביש של כולם", כאשר 4 מכוניות יכולות לעמוד זו לצד זו ברמזור של שני נתיבים. אחת הסכנות הגדולות ביותר האורבת בכבישי מרקש הם ה-mobilettes. אלה הם אופניים עם מנוע, והם נוטים לנסוע בזיגזג מסביבכם באופן מטריד. אולם, בקטעים ארוכים יותר של הכביש, הם בד"כ שומרים על נסיעה מצד ימין. בד"כ מספיק לצפור להם כמה פעמים כדי לעורר את תשומת ליבם לכביש.

עם זאת, קחו בחשבון שהרבה אנשים שמשתמשים בכביש יתעלמו מהצפירות שלכם. במרוקו כדאי לנהוג באופן חכם, לא צודק, ולשמור על מהירות סבירה כדי להימנע מתאונה. דאגו לנסוע באופן כזה שרכבים הנוסעים עימכם בכביש מבינים את כוונותיכם, ואל תנהגו בפזיזות.

השכרת רכב במרוקו – טיפים חשובים

הפיקדון על השכרת רכב במרוקו הוא קבלה מודפסת ממכשיר לקריאת כרטיסי אשראי, ושימו לב שלחברת אלאמו אין יכולת להעביר את העותק לעיר היעד אם היא שונה מהעיר שבה נאסף הרכב. כלומר – אם אתם רוצים לקחת רכב בעיר אחת במרוקו (לדוגמה מרקש) ולהחזיר אותו בעיר אחרת במרוקו (לדוגמא קזבלנקה), עדיף לחפש חברה אחרת ולא את אלאמו.

במהלך העונה הפחות פופולרית עבור טיולים במרוקו (נובמבר), אפשר בד"כ לקבל הנחה על מחירי השכרת רכב במרוקו בסך 20% לפחות מהמחיר המוצע אם אתם מגיעים ללא הזמנה מראש ומתמקחים קצת, לפחות לדגמים בקטגוריית הרכבים הבסיסיות יותר (כמו פיג'ו 206, רנו לוגן דאצ'יה). בעונת השיא, כדאי להזמין מקומות מראש כדי לא להיתקע עם מכונית מאיכות ירודה או לשלם מחיר גבוה מדי.

חברות השכרת רכב במרוקו עובדות בסטנדרטים יותר נמוכים מאשר חברות השכרת רכב באירופה ולפעמים חלק מהרכבים בקטגוריית הרכבים החסכוניים (אקונומיים), כגון פג'ו 206 יכולים להיות מוצעים להשכרה אפילו אם הם על הכביש עד 4 שנים, עם קילומטראג' של עד 120 אלף ק"מ.

לפני השכרת רכב במרוקו בידקו באילו כבישים מותר לכם לנהוג עם הרכב ששכרתם. יש חברות השכרת רכב במרוקו שלא מתירות נסיעה בכבישים לא סלולים.

השכרת רכב במרוקו יחד עם נהג/מדריך

חלק ממפעילי הסיורים במרוקו וחלק מחברות השכרת הרכב במרוקו יכולים לארגן עבורכם ג'יפ או רכב SUV עם נהג או מדריך, והם גם יכולים להציע לו"ז לטיול במרוקו שמתואם איתכם, כולל הזמנת מקומות בבתי מלון וכו'. רוב הנהגים דוברי שפות זרות, כמו צרפתית, אנגלית וספרדית.

חברות השכרת רכב במרוקו

חברות השכרת הרכב במרוקו מרוכזות בערים הגדולות של מרוקו, ולרוב חברות השכרת הרכב הבינלאומיות הגדולות כמו הרץ ואביס יש סניפים במרוקו. כל סוכנויות השכרת הרכב אלאמו ונשיונל מקיימות משרדים משותפים במרוקו. לחברות בינלאומיות כמו Sixt, Liligo ו-Europcar יש בד"כ סניפים במקומות אסטרטגיים במרוקו כמו שדות תעופה ומוקדים תיירותיים, אבל אלה הרבה יותר יקרות מחברות השכרת הרכב המקומיות. יחד עם זאת, החברות המקומיות יכולות להיות פחות מקצועיות לפעמים.

לכן, הפתרון הטוב ביותר  בד"כ הוא ללכת על חברות השכרת רכב מרוקאיות אך גדולות, שלהן יש משרדים בלפחות שלוש ערים שונות במרוקו, כמו למשל Abid Cars. חברות אלה נותנות בד"כ את השירות הטוב ביותר עבור השכרת רכב במרוקו במחירים טובים יותר. הן גם מאפשרות ללקוחות להחזיר את הרכב בעיר שונה מנקודת האיסוף, והן בד"כ מארגנות גם הסעה חינם של הרכב לשדה התעופה.

יש חברות השכרת רכב מרוקאיות, מתוכן לפחות ל-5 עד 7 חברות יש משרדים בשדה התעופה של קזבלנקה. חברות השכרת הרכב המרוקאיות בד"כ מציעות מחירים מוזלים יותר עבור השכרת רכב במרוקו מאשר חברות השכרת רכב בינלאומיות, אבל מומלץ לבדוק את מצב הרכב אותו אתם משכירים, וכן לוודא שיש בו גלגל חלופי וג'ק (כלי להגבהת הגלגל). עובדי החברות המקומיות אולי בקיאים פחות באנגלית, אבל אם לא אכפת לכם לחסוך כסף, כדאי לבדוק את כל האפשרויות במנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב במרוקו שלמעלה בדף זה.

חברות השכרת רכב בינלאומיות במרוקו נוהגות לעיתים להחליף ביניהן רכבים במידת הצורך, אם כי המחירים או רמת השירות לא תמיד זהים. אז אם החברה שבחרתם לא מוצאת את הרכב המתאים לכם, ייתכן שהם יבקשו מחברת השכרת רכב אחרת להשתמש באחד מרכביה.

כבישים במרוקו

מערכת הכבישים במרוקו במצב טוב. הכבישים הסלולים במצב טוב אבל מאוד צרים, וברוב המקרים בעלי נתיב אחד בלבד לכל כיוון. שימו לב שכבישים רבים בדרום מרוקו שמסומנים כ"סגורים" הם בעצם כבישים שבהם רק נתיב אחד סגור ויש בו שוליים רחבים לשימוש במצב של תנועה ממול. הכבישים במרוקו משתנים ומשרתים לא רק רכבים, אלא גם רוכבי אופניים, הולכי רגל ועגלות המובלות בידי סוסים.

הערים המרכזיות במרוקו כמו קזבלנקה, מרקש, רבאט ועוד, מחוברות זו לזו בכבישי אגרה, ורבים מכבישים אלו עדיין בשלבי סלילה שונים. דוגמאות לעלויות לרכב סטנדרטי (פברואר 2017) בכבישי האגרה במרוקו: כביש טנג'יר-קניטרה (Tanger-Kenitra) – אגרה של 66 דיראם, כביש קניטרה-רבאט (Kenitra-Rabat) – אגרה של 13 דיראם.

הכביש המהיר בין קזבלנקה לבין רבאט, ה-A3, הושלם ב-1987. הוא הוארך מרבאט לקניטרה ב-1995, והיום מגיע עד עיר הנמל הצפונית טנג'יר (A1). כביש מהיר נוסף, A2, יוצא מזרחה מרבאט לפס (Fez) לאורך כ-200 ק"מ. הכביש הוא חלק מאוטוסטרדת Transmaghrébine  האמורה להמשיך עד טריפולי שבלוב.

מדרום לקזבלנקה, יוצא כביש A7. התכנון היה שהוא יגיע לאגאדיר (Agadir) בדצמבר 2009, אבל העבודות מתעכבות כבר כמה שנים ונכון לעכשיו הוא מגיע רק עד מרקש (Marrakech), הנמצאת 210 ק"מ דרומית לקזבלנקה.

בסביבות קזבלנקה ולאורך החוף, תמצאו את הכביש המהיר A5 המחבר בין מוחמדיה (Mohammedia) לאל ג'דידה (El Jadida).

בניית הכביש A2 בין פז לאוג'דה (Oujda) החלה ב-2007 לאורך הגבול עם אלג'יר והיתה אמורה להסתיים ב-2011.

השכרת רכב במרוקו
דירוג הגולשים 5 (2 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל