חופשה במלטה

המערה הכחולה של מלטה – אטרקצייה מומלצת

המערה הכחולה של מלטה היא יעד פופולרי ביותר עבור תיירים המגיעים לטיול באי מלטה, מדובר למעשה במערכת של 6 מערות בחוף הים של מלטה שהים זורם דרכן וניתן להפליג דרכן עם סירות – חוויה מומלצת מאוד לטיול משפחות במלטה עם ילדים, עם נופים בלתי נשכחים

            הזמנת דילים למלטה        |        הזמנת טיולים מאורגנים למלטה

המערות הכחולות (The Blue Grotto) (במלטזית: Taħt il-Ħnejja)  הן מערות ים בחופה הדרומי של מלטה, מזרחית לכפר הדייגים וויאז איז זוריאק Wied iz-zurrieq. Wied iz-zurrieq נמצא בחבל קרנדי (Qrendi), סמוך יחסית לשדה התעופה הבינלאומי של ואלטה.

בבסיס המערות הכחולות עומדת קשת סלע ענקית בגובה של למעלה מ-30 מטר שמקיפה שש מערות נפרדות אך מחוברות, שהים זורם בתוכן. שימו לב – כמובן אין להתבלבל בין המערה הכחולה של מלטה לבין המערה הכחולה של איטליה הידועה יותר, אך בהחלט מדובר בחוויות דומות.

עוד באותו נושא:

טיסות למלטה – טיפים ועצות

השכרת רכב במלטה – כך תחסכו מאות שקלים

מלטה – 10 מלונות מומלצים עם ילדים

eSim וסים למלטה – טיפים והמלצות למטייל

אתר המערה הכחולה ידוע בגלל נופיו המדהימים ויש בו אפשרויות רבות מאוד לתיירים בכלל ולמשפחות עם ילדים בפרט: שיט מומלץ בסירות המפליגות בין המערות, צלילה במערות הכחולות (עם מיכלי חמצן), צלילת שנורקל וגם טיפוס הרים. יש באזור המערות הכחולות גם מספר מסעדות המציעות אוכל מלטזי ובינלאומי ונופים עוצרי נשימה.

המערות הכחולות (הידועות גם בתור המערה הכחולה כי עיקר הפעילות מתרכזת במערה הגדולה מבין ה-6) שוכנת ממש מול חופיו של אי הקטן והבלתי מיושב פילפלה (Filfla), מקום בלתי מיושב למעט אוכלוסייה של זני לטאות יחידים במינם שחיות כאן. בימי השלטון הבריטי, האי פילפלה שימש לאימוני ירי עבור כוחות הצבא של אנגליה. כיום האי הוא שמורת טבע מוגנת תחת חוקי מלטה.

המערה הכחולה קיבלה את שמה בגלל תופעה מיוחדת המתרחשת בתוכה מדי יום מזריחת השמש עד סביבות השעה אחת בצהריים בערך – בגלל מיקום המערה והזוויות המיוחדות בהן אור השמש חודר לתוכה, נוצרת השתקפות במים שיוצרת גוונים רבים ומיוחדים של צבע כחול במי הים הזורמים דרך המערות. בחלק מהמערות תוכלו לראות את הצבעים הזרחניים הבוהקים המאפיינים בדרך כלל את האיים הקריביים או את מעמקי הים, ואילו במערות אחרות תראו גוונים מאוד כהים של כחול.

השמיים משקפים את משטח המים שבקרקעיתם יש חול לבן במיוחד ויוצרים צבעים כחולים בוהקים, כאשר מקירות המערות מנצנצים צבעי המינרלים הסגולים, כתומים וירוקים של הסלעים. כך נוצר מחזה מיוחד של צבעים ססגוניים שנראים מדהימים במיוחד בשעת הזריחה, אך ממשיכים לרצד עד סביבות השעה אחת בצהריים.

המערה הכחולה של מלטה היא אתר תיירותי ידוע בעולם ששימשה יוצרי קולנוע רבים וכיכבה בסרטונים רבים, החל מפרסומות ועד לשובר הקופות "טרויה" שצולם במלטה בשנת 2004, וכמובן תוכניות תיירות רבות ברחבי העולם וסרטוני התיירות הרשמיים של מלטה. הנופים באזור זה של מלטה, גם מחוץ למערה הכחולה עצמה, עוצרי נשימה. הצוקים המזדקרים מתוך הים התיכון הכחול, והקצף שיוצרים הגלים בעת שהם נשברים על פני הסלעים מהווים הזדמנות נהדרת לצילום תמונות משפחתיות מהטיול למלטה.

אל חלק מהמערות הכחולות, ביניהן המערה הכחולה הגדולה ביותר הנקראת "הגרוטו הכחול", אפשר להיכנס בשיט באופן ישיר בסירות "frejgatini" מהכפר הסמוך וויאז איז זוריאק Wied iz-zurrieq מדי יום בין 9 בבוקר לארבע וחצי אחרי הצהריים, תלוי בתנאי מזג האוויר (למעט ביום חג המולד ואחד בינואר). מדובר בשיט נעים של כחצי שעה עד למערות, שיכול להיות חוויה מומלצת עבור משפחות עם ילדים. לפעמים הים עלול להיות סוער, אבל הסירות מושטות על ידי ימאים מלטזים מנוסים הכירים היטב את הים באיזורים אלו ואין סיבה אמיתית לדאגה.

Wied iz-zurrie מהווה גם בפני עצמו אתר נחמד לטיול במלטה ונקודת תצפית נוף ממנה אפשר ליהנות מנופים מיוחדים של האי הבודד פילפלה והאזורים הסמוכים.

מתי כדאי לטייל במערה הכחולה מלטה

קודם כל – אם אתם מתכננים טיול במלטה, לא משנה באיזו עונה, אל תפספסו בשום מקרה את המערה הכחולה, מדובר באטרקציה המיוחדת ביותר במלטה. אך קחו בחשבון שבחודשי הקיץ תיירים נוהרים למערות הכחולות והמקום מתמלא מאוד. מומלץ להגיע למערה הכחולה מוקדם מאוד – המראות המדהימים ביותר כאן הם בשעת הזריחה, כשהמש עולה בשמיים והמים שקטים, ובכל מקרה בשעה 13:00 בערך אפקט האור הכחול של המערות מסתיים באופן טבעי והקסם אובד. אם הגעתם וגיליתם שהמים במערות סוערים מדי לשיט, זה בהחלט יכול להרוס את החוויה, אז כדאי לתכנן את הטיול שלכם במלטה כך שתספיקו לחזור לשוב למערה הכחולה במקרה כזה. אבל במקרה כזה פצו את עצמכם בתצפית נוף מנקודת הצפייה הממוקמת על הכביש המוביל למערה הכחולה שבו גם תוכלו ליהנות מהפלא הטבעי של מלטה.

כדי לתכנן את הטיול למערה הכחולה של מלטה בצורה הטובה ביותר מומלץ לשקול השכרת רכב במלטה  ולשכור מלון סמוך, ואז לצאת ממנו אל המערה הכחולה השכם בבוקר ביום הראשון של הטיול כדי שאם תגלו שהים סוער תהיה לכם הזדמנות נוספת.

מלון מומלץ לטיול עם ילדים למערה הכחולה של מלטה – The Westin Dragonara Resort, Malta

"ווסטלין דרגונרה" הוא ריזורט נופש יוקרתי הממוקם על חצי אי פרטי בסנט ג'וליאן (St Julian's), כ- 8 קילומטרים מהבירה ולטה, וכ- 8 קילומטרים מהמערה הכחולה. מבין המלונות הסמוכים למערה הכחולה ומתאימים למשפחות עם ילדים זהו המומלץ ביותר לפי דירוגי הגולשים, והוא מתאים מאוד בתור מלון מומלץ לטיול במלטה עם ילדים – יש בו את כל השירותים והפינוקים האפשריים, והוא יחסית סמוך גם לולטה, לשדה התעופה של מלטה, למערה הכחולה ולאתרי תיירות נוספים. "ווסטלין דרגונרה" הוא מלון למשפחות בו ילדים שוהים בחינם! עד 2 ילדים מתחת לגיל 12 שנים יכולים לשהות במלון עם הוריהם ללא תשלום (בתנאי שהזמנתם חדר עם מספיק מיטות). אפשר לקבל מיטות מתקפלות נוספות בתשלום של EUR 35 ללילה.

אם אתם מתכננים טיול למערה הכחולה תוכלו להספיק לקום לפנות בוקר ולהגיע למערה הכחולה תוך נסיעה של כרבע שעה, ולהספיק לזריחה ולבלות בה את מירב הזמן עד 13:00 בצהריים, ואז לאכול צהריים באחת המסעדות עם הנוף המומלץ הנמצאות מעל למערה הכחולה, ולחזור למלון לקצת הירגעות ופינוק בבריכה כאשר הילדים יכולים להוציא את שאר האנרגיות שלהם במשחקייה של בית המלון.

פרט לבונוס של מועדון ילדים עם מדריכים ופעילויות, לבית המלון יש שני חוף ים פרטיים, קזינו, בריכות חיצוניות עם נוף לים, בריכת ילדים, גן שעשועים, סאונה, מגרשי טניס חיצוניים ובריכה מקורה.

חדרי המלון הממוזגים ומעוצבים בסגנון מודרני הם חדרים משפחתיים בהם תמצאו מרפסת עם נוף לים וכמובן ריהוט סטנדרטי כמו טלוויזיה עם ערוצי לוויין, מיני בר ואינטרנט אלחוטי. אם תבקשו במפורש בזמן הזמנת חדר במלון תקבלו לחדר גם עריסת תינוק ללא תשלום.

לבדיקת מחירים, פרטים והזמנת חדרים

הגרוטו הכחול
דירוג הגולשים 5 (1 הצבעה)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל