מדריך למטייל לגרמניה

גרמניה עם ילדים – המדריך המלא

גרמניה היא אחת היעדים התיירותיים המבוקשים בעולם, מסיבות רבות. עבור צעירים וזוגות ברלין היא המוקד העיקרי לחופשות, ועבור משפחות המגיעות אל גרמניה עם ילדים היער השחור הוא אחד היעדים המבוקשים לטיולי משפחות בעולם, וגם האלפים הבוואריים מהווים מוקד משיכה לחופשות סקי. אך בגרמניה יש הרבה יותר מזה עבור מטיילים

    הזמנת דילים לברלין         |         הזמנת טיולים מאורגנים לגרמניה

גרמניה Germany היא המדינה הגדולה ביותר במרכז אירופה. היא גובלת בדנמרק בצפון, בפולין ממזרח, ברפובליקת צ'כיה, באוסטריה ושוויץ מדרום, ובצרפת, לוקסמבורג, בלגיה והולנד ממערב. גרמניה הינה פדרציה המורכבת מ-16 מדינות, החופפות פחות או יותר לחלוקה למחוזות שלכל אחד מהם יש תרבות מובהקת וייחודית משל עצמו. טיול אל גרמניה עם ילדים הפך לפופולרי בקרב ישראלים רבים, בעיקר בשל היער השחור המהווה אתר מומלץ לטיולי משפחות באירופה

 

מתכננים טיול אל גרמניה עם ילדים ושוקלים לשכור רכב? מנוע השוואת המחירים המתקדם יחסוך לכם מאות שקלים! פשוט הקליקו על הקישור וקבלו את המחירים הזולים ביותר עבור השכרת רכב בגרמניה

לפני הזמנת טיסה לגרמניה מומלץ לקרוא את המדריך הכולל השוואת מחירים וטיפים לאיתור טיסות לגרמניה

אם תרצו לנוע בתוך גרמניה במהירות ובנוחות, ללא נסיעות ארוכות בכבישים לא מוכרים, כדאי לכם לקרוא את המדריך בנושא טיסות פנים בגרמניה

רוצים לראות משחקי כדורגל בבונדסליגה, הליגה הגרמנית? כדאי להתחיל מקריאת המדריך המיוחד על הזמנת כרטיסים לכדורגל בגרמניה

לפני שיוצאים לחופשה בגרמניה מומלץ לדאוג מראש לתקשורת במהלך החופשה. לרשותכם המדריך להזמנת סים ו-eSim לגרמניה

גרמניה הינה אחת האומות בעלות ההשפעה הרבה ביותר באירופה, ואחת המעצמות הכלכליות הראשיות בעולם. גרמניה, המוכרת ברחבי העולם בשל יכולת ההנדסה המדויקת שלה וכיצרנית מוצרי הייטק, נערצת ע"י מבקרים גם בשל הקסם הישן – נושן שלה וה"גמוטלישקייט" (תחושה חמימה ונעימה). אם חשבתם שגרמניה היא מדינה הומוגנית, תתפלאו ללמוד על המחוזות ההיסטוריים הרבים שלה והגיוון המקומי שלה. לישראלים, כמובן, טיול בגרמניה ובוודאי טיול אל גרמניה עם ילדים עלול להיות מעט מורכב יותר בגלל הקשר המובהק לתקופת השואה.

גרמניה עם ילדים

טיול משפחות בגרמניה עם ילדים עבור ישראלים עלול להיות לא פשוט עקב המטען הגדול של תקופת השואה והצורך להסביר לילדים את זוועות מלחמת העולם השנייה. אם אתם נוסעים לגרמניה לטיול שורשים או טיול חינוכי ומתכוונים לבקר באתרים הקשורים לשואה ולמשטר הנאצי כמו מוזיאון השואה, נירנברג או מחנות ריכוז והשמדה כמו מאידנק, קחו בחשבון שהדבר כלל איננו פשוט גם עבור מבוגרים וגם ילדים בגיל תיכון יתקשו להתמודד. אנחנו בהחלט לא ממליצים על טיול לאתרים כאלו עם ילדים קטנים, הדבר עלול להטריד אותם קשות. בכל מקרה, אם זה סוג הטיול שאתם מתכננים בגרמניה עם ילדים, ודאו שאתם מדברים על כך עם ילדיכם לפני כן ומוודאים שהם מוכנים לכך ככל שניתן

אם אתם מעוניינים בתכנון טיול משפחות לגרמניה עם ילדים אשר מתמקד בכייף וחוויות חיוביות לכל המשפחה, מומלץ להתעלם מאתרים הקשורים לשואה ולמלחמת העולם השנייה ולמקד את הטיול אל גרמניה עם ילדים באיזור היער השחור, המהווה "ממתק" עבור ילדים ואחד האיזורים המומלצים ביותר לטיול משפחות באירופה. זהו חבל ענק ומלא באטרקציות, החל ממפלים ואגמים מרהיבי עין ועד לעיירות ציוריות, מרחצאות המרפא של באדן באדן ומוזיאון שעון הקוקיה הידוע, אפשר לטייל בו גם מספר שבועות.

עוד אתר מומלץ לטיול אל גרמניה עם ילדים בכלל ולטיול משפחות ביער השחור בפרט הוא פארק השעשועים העצום פארק אירופה, זהו פארק השעשועים הגדול ביותר בגרמניה, הפארק השני הכי פופולארי באירופה אחרי יורודיסני, עם 12 רכבות הרים ועוד עשרות אטרקציות ומתקני שעשועים.

אתרים מומלצים נוספים לטיול משפחות בגרמניה יכולים לכלול את הרי האלפים הבוואריים, יעד מצויין ומתאים לחופשת סקי משפחתית, או את שווייץ הפרנקופונית, יעד מומלץ לטיולי נוף עם נוים ירוקים ופסטורליים. בחירה מעניינת נוספת לטיול בגרמניה עם ילדים הוא ים ואדן והאיים הפריזיים המזרחים. זהו יעד לא מוכר למטייל הישראלי וגם לא עבור רוב התיירים המגיעים מהעולם לגרמניה, ורוב התיירים כאן הם גרמנים, ושירותי התיירות מותאמים לכך, המסעדות בדרך כלל פונות יותר לטעם הגרמני ולא למטבח הבינלאומי. אך החוויה בהחלט יוצאת דופן – הנוף המרשים של ים ואדן הופך למדהים ממש פעמיים ביום, כאשר גובה פני הים יורד ומאפשר ללכת ברגל בין האיים הרבים, הנמצאים במרחק קצר מהחוף.

המחוזות של גרמניה

גרמניה היא רפובליקה פדרלית המורכבת מ-16 מדינות (הנקראות "בונדסלנדר" או "לנדר" בקיצור). שלוש מבין הבונדסלנדר הן בעצם ערים – מדינות: ברלין, ברמן והמבורג. את המדינות ניתן לחלק בהתאם למיקומן הגיאוגרפי:

צפון גרמניה  – (ברמן (Bremen), המבורג, סקסוני התחתונה  (Lower Saxony), מקלנבורג-פומרניה המערבית (Mecklenburg-Western Pomerania), שלצוויג-הולשטיין (Schleswig-Holsteinn). הנוף מאופיין בגבעות שעוצבו ע"י הרוח וגם יעדי תיירות פופולריים רבים של חופי הים הצפוני והים הבלטי.

מערב גרמניה – (צפון ריין-ווסטפאליה (North Rhine-Westphalia), ריינלנד-פלטינייט (Rhineland-Palatinate), סארלנד (Saarland) – זוהי ארץ היין של גרמניה, ובה ערים מודרניות והיסטוריה של תעשייה כבדה, העומדת בניגוד מוחלט למוקדי התיירות של עמק הריין עוצר הנשימה ועמק מוסל (Moselle Valley).

מרכז גרמניה (הסה (Hesse), תורינגיה (Thurnigia) – הלב הירוק של גרמניה, המכיל כמה ערים היסטוריות וכלכליות ואת יער תורינגיה העתיק

מזרח גרמניה (ברלין, ברנדנבורג, סקסוני, סקסוני-אנהאלט) – גולת הכותרת שלה היא עיר הבירה האנרגטית וההיסטורית ברלין, והעיר ההיסטורית הבנויה מחדש דרזדן, המכונה "פירנצה על האלבה".

דרום גרמניה (באדן-וורטמברג (Baden-Württemberg), בוואריה) – כאן יש אתרי תיירות רבים כמו היער השחור, שוויץ הפרנקונית (חלק של גרמניה), אזור האגמים הפרנקוני (Franconian Lake District), היער הבווארי, האלפים הבווארים ואגם קנסטנס (Lake Constance)

יעדים תיירותיים בגרמניה

גרמניה מלאה בערים מעניינות עבור מטיילים. הנה רק 9 מהערים המפורסמות ביותר בגרמניה:

ברלין – עיר הבירה המאוחדת מחדש של גרמניה, הידועה כעיר שהייתה מופרדת ע"י חומת ברלין במהלך המלחמה הקרה. היום זוהי עיר תוססת ומגוונת עם שפע של מועדונים אלגנטיים, חנויות, גלריות ומסעדות

ברמן – אחת הערים החשובות ביותר בצפון גרמניה, העיר העתיקה שלה היא חתיכה מההיסטוריה ההנזייטית

קולון (Cologne) – עיר שנוסדה בידי הרומאים לפני אלפיים שנה, עם קתדרלה רומנסקית ענקית, כנסיות ואתרים ארכיאולוגים

דרזדן – בעבר נקראה 'פירנצה על האלבה' ומוכרת בכל העולם בשל הפְרַאוּאֶנְקִירכֶה (Frauenkirche) – "כנסיית גבירתנו" – ובשל המרכז ההיסטורי המשוחזר שלה שנחרב במלחה"ע השניה

דיסלדורף (Düsseldorf) – בירת האופנה של גרמניה, מציעה גם ארכיטקטורה חדשנית ומאלפת וחיי לילה זוהרים

פרנקפורט – מקום מושבו של הבנק האירופי המרכזי (ECB), עם קו רקיע המזכיר את מנהטן (ולכן גם מכונה לעיתים "Mainhattan")

המבורג – העיר העשירה ביותר והשניה בגודלה בגרמניה, מפורסמת בשל הנמל שלה; תרבות ליברלית וסובלנית, עם מועדוני לילה וקזינואים לאורך הרפרבאן (Reeperbahn)

מינכן – עיר הבירה הבווארית היפהפיה ומעצמה כלכלית המשלבת הייטק עם אמנויות יפות והזדמנויות שופינג בסדר גודל עולמי, השער להרי האלפים והמקום שבו מתקיים פסטיבל אוקטוברפסט (Oktoberfest) המפורסם

יעדים תיירותיים נוספים בגרמניה

האלפים הבווארים (Baverische Alpen) – רצועת ההרים המושלגת, מקום משכנה של טירת נוישווינשטיין Neuschwanstein Castle)), ואתרי הסקי והסנובורד הטובים ביותר בגרמניה. יש באלפים הגרמניים גם מסלולי טראקים ואופני הרים אינסופיים. מומלץ לבקר גם בכפר אוברמרגאו (Oberammergau) שבו מתקיימים ההצגות מסוג Passion Play

נירנברג – העיר העתיקה של נירנברג נבנתה מחדש, כולל טירת קייזרבורג הגותית (Gothic Kaiserburg Castle). זהו המקום שבו התכנסה המפלגה הנאצית ובו נחקקו חוקי הגזע הידועים לשימצה. ניתן לבקר כאן גם באולם 600, שבו נערכו משפטי נירנברג, במסגרתם בכירי המשטר הנאצי נשפטו והוצאו להורג לאחר סוף מלחמת העולם השנייה. לא בטוח שזהו אתר מומלץ לטיול אל גרמניה עם ילדים קטנים בגלל הקשר המובהק לתקופת השואה.

חוף הים הבלטי (Ostseeküste) – רצועת חוף באורך קילומטרים של חופים חוליים ואתרי נופש בעלי איים ציוריים כגון האי רוגן (Rügen)

האיים הפריזיים המזרחיים (Ostfriesische Inseln) –  זוהי קבוצה של 12 איים השייכים לגרמניה בים ואדן; בורקום (Borkum) הוא הגדול באיים הן מבחינת שטחו והן מבחינת גודל האוכלוסייה

היער השחור (Schwarzwald) – היעד המבוקש ביותר לטיולי משפחות בגרמניה. מחוז שכולו יער ירוק בעל פסגות הרים נרחבות, נופים מרהיבים ואגמים כחולים, גן עדן לתיירים ומטיילי רגל

שוויץ הפרנקונית (Fränkische Schweiz) – אחד מיעדי החופשה הותיקים ביותר של גרמניה, שמו של איזור זה בגרמניה ניתן לו ע"י אמני התקופה הרומנטית שטענו שהנוף שלו מזכיר את היופי האסתטי של שוויץ. אע"פ שהנוף דומה לזה שבשוויץ, הדבר אינו ניכר במחירים כאשר בניגוד לשווייץ, הנחשבת לאחד היעדים התיירותיים היקרים בעולם, ה"Fränkische Schweiz" הוא בעצם אחד המקומות הכי פחות יקרים בגרמניה

הרץ (Harz) – רכס הרים נמוך במרכז האפלנדס (Uplands) של גרמניה, מפורסם בשל מכרות הכסף ההיסטוריים שלו ובשל העיירות הציוריות של קדינבורג (Quedlinburg), גוסלר (Goslar) ו-וורניגרוד (Wernigerode)

אגם קונסטנס (Bodensee) – פינה יפהפיה במיוחד במרכז אירופה, מציעה מבחר של פעילויות מים ועיירות וכפרים יפים

עמק הריין המרכזי (Mittelrheintal) – חלק מנהר הריין, אתר מורשת של אונסק"ו, בין Bingen / Rüdesheim וקובלנץ (Koblenzz). מפורסם ביינותיו.

הדרך הרומנטית (Romantische Straße) – מסלול טיול ידוע בדרום גרמניה שאורכו מעל 400 ק"מ שעובר דרך טירות היסטוריות רבות, בין וורצבורג (Würzburg) ו-Füssen. חתיכה מהעולם האירופאי הישן.

אטרקציות, תרבות והיסטוריה בגרמניה

כשחושבים על גרמניה, חושבים על בירה, מכנסי עור קצרים המכונים lederhosen, וכובעים אלפיים קופצים מיד לראש, אבל הסטריאוטיפים האלה מתייחסים בעיקר לתרבות הבווארית ואינם מייצגים את גרמניה כולה. גרמניה היא מדינה גדולה ומגוונת, בעלת 16 מדינות תרבות ייחודיות שהתמזגו לאיחוד פוליטי רק מאז 1871. טיול אל גרמניה עם ילדים יכול להתמקד במיגוון אפשרויות.

אם אתם עדיין מחפשים את הקלישאה של גרמניה ה"קיטשית", "הדרך הרומנטית" היא מסלול נוף מפורסם העובר דרך טירות רומנטיות ועיירות ציוריות. עם המראה האגדי שלה, טירת נוישוואנשטיין היא אולי הטירה האייקונית ביותר בגרמניה.

כדאי לבקר גם בעיר הסגורה של רוטנברג על פני טאובר (Rothenburg ob der Tauber) בעלת מרכז ימי-ביינמי יפהפה שנראה שיד הזמן לא נגעה בו. עיירות גרמניות טיפוסיות דומות נמצאות באזורים אחרים במדינה, כגון Görlitz, Bamberg, Celle, Heidelberg, Erfurt Quedlinburg. אלבום התמונות שלכם מגרמניה יהיה מושלם לאחר שתבקרו באולמות הבירה של מינכן ולאחר הצצה באלפים ב-Garmisch-Partenkirchen.

גרמניה היא אומה תעשייתית מודרנית, וה- Wirtschaftswunder שלה מיוצג באופן הטוב ביותר ע"י מורשת התעשייה של חבל הרוהר (Ruhr). המבורג היא מעצמה כלכלית נוספת, עם הנמל השני בגודלו באירופה.

פרנקפורט היא המרכז הכלכלי של גרמניה, ושל אירופה בכלל, עם היותה בסיסו של הבנק האירופי המרכזי. קו הרקיע שלה מתקרב לאלה המצויים בצד השני של האוקיינוס האטלנטי. עיר האופנה דיסלדורף, תעשיית התקשורת של קולון, וחברות הרכבים בשטוטגארט, כל אחת היא ייצוג פורה של הכלכלה הגרמנית.

ברלין מעניקה חוויה מסוג אחר לגמרי. זוהי עיר שאין כמותה בשום מקום אחר עלי אדמות. בעוד שמבחינה ארכיטקטונית, היא מיזוג בלתי הומוגני של בנייני מגורים סטריליים, מבנים פוסט-מודרניים עשויי פלדה וזכוכית, וכמה שיירי מבנים היסטוריים מן העבר, יש בה אווירה רגועה ותרבות של בינלאומיות שמקבלת את כולם כ"ברלינאים". ההיסטוריה הסוערת שלה הולידה מספר גדול של אטרקציות היסטוריות, ביניהן חומת ברלין, ברנדנבורגר טור (Brandenburger Tor), בונדשטאג (Bundestag), צ'קפוינט צ'רלי, פרזנטורם (Fernsehturm), אנדרטאת השואה, רוטס רטהאוס (Rotes Rathaus) ומוזיאון גרמניה המזרחית DDR.

אם אתם רוצים לראות דוגמה מושלמת לג'נטריפיקציה ותהליכי עיור, בקרו ברובע שהיה מאוד היפי בעבר אבל היום מיושב מאוד, פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg) בין שטוטגרטר פלאץ ואגם ליצנזה (Lietzensee Lake), או בשכונות האופנתיות והססגוניות שבין פרידנאו (Friedenau) ושלוסשטראסה (Schlossstraße) בשטגליץ (Steglitz). אם אתם רוצים להתרשם מהאזורים שבו גרים ברלינאים שאין להם תקציב או זמן לרמת חיים גבוהה, בקרו ברובע טירגרטן (Tiergarten( סמוך לביסלשטראסה (Beusselstraße), ברובע וודינג סמוך למולסשטראסה (Müllerstraße), או ברובע ניקולאי (Neukölln) סמוך לקרל-מרקס-שטראסה – למרות הבעיות החברתיות, אזורים אלה עדיין יחסית בטוחים, ואם תיזהרו (אל תנפנפו בכספיכם, הימנעו מקטטה, אל תדברו בקול רם מדי בעברית), קרוב לוודאי שלא תיתקלו בבעיות שם.

בגרמניה ניתן לצפות גם בחניתות שונינגן The Schöningen Spears – הם 8 חניתות ציד עשויות עץ מהתקופה הפלאלוליתית, שנמצאו בין 1994-1998 במערת פחם העץ בשונינגן בחבל הלמשטד (Helmstedt) בגרמניה, יחד עם כ-16 אלף עצמות בעלי חיים. החניתות, בנות למעלה מ-300 אלף שנה, הן כלי הציד הישנים ביותר בעולם שהשתמרו כמעט לגמרי, והן נחשבות לעדות הראשונה לציד פעיל של ההומו הַיידֶלבֶּרגֶנסיס. גילויים אלה שינו לעולם את הפרספקטיבה של ההתפתחות התרבותית והחברתית של האדם הקדמון.

אתרי טבע בגרמניה

בגלל גודלה ומיקומה במרכז אירופה, גרמניה מתפארת בסוגי נוף מגוונים. בצפון, יש לגרמניה קו חוף נרחב לאורך הים הצפוני והים הבלטי, באזור גדול מאוד הידוע כמישור החוף הצפוני. המתאר הגיאוגרפי מאוד מישורי והאקלים קשה, עם רוחות חזקות וטמפרטורות קרירות מתונות. בגלל הרוחות הדרום-מזרחיות שדוחפות את המים אל תוך  החלק הדרום-מזרחי של האלבה, השינויים של הגיאות והשפל גבוהים באופן מיוחד, ויוצרים את ים ואדן. אזורים נרחבים של קרקעית הים נחשפים פעמיים ביום, ויוצרים אפשרות ללכת ברגל מאחד מהאיים הרבים לאחד האיים האחרים. האיים הפריזיים המזרחיים, הנמצאים מרחק קצר מהחוף, מאוד ציוריים, אע"פ שלרוב התושבים הגרמנים הם אלו שמבקרים בהם. אתרי נופש אהובים במיוחד לאורך הים הבלטי כוללים את Rügen ואת Usedom..

מרכז גרמניה הוא מפה משובצת של האפלנדס המרכזיים, אזורי גבעה כפריים שבהם שדות ויערות מתמזגים עם ערים גדולות יותר. רבים מרכסי הגבעות האלה מתפקדים כיעדים תיירותיים, כמו היער הבווארי, היער השחור, הרץ, הרי אורה (Ore Mountains) ו שווייץ הסקסונית. לעמק הריין יש אקלים מאוד מתון ונוח ואדמות פוריות, שהופכים אותו לאזור החשוב ביותר במדינה לגידול יין ופירות.

בדרום הקיצוני, בגבול אוסטריה, מצוי חלק קטן של הרי האלפים, הנקודה הגבוהה ביותר במרכז אירופה, המתנשאים לגובה של עד 4,000 מ' מעל גובה המים, כאשר הפסגה הגבוהה ביותר בגרמניה היא ה-Zugspitze בגובה 2,962 מ'. על אף שרק חלק קטן של האלפים מצוי בגרמניה, הם מפורסמים בשל יופיים ובזכות התרבות הבווארית הייחודית שלהם. לאורך הגבול הדרום-מערבי עם שווייץ ואוסטריה נמצא אגם קונסטנס, אגם המים הטריים הגדול ביותר בגרמניה.

מה לעשות בגרמניה

בגרמניה תמצאו כמעט כל פעילות פנאי ובידור שאתם יכולים לעלות בדמיונכם. מרבית הגרמנים משתייכים למועדון ספורט כלשהוא, ורבים מבקרים באירועי תרבות. עקב המבנה הפדרלי של המדינה, כל מחוז מתאפיין בפעילויות ספציפיות משלו.

ספורט

הגרמנים מטורפים על כדורגל ואגודת הכדורגל הגרמנית DFB היא אגודת הכדורגל הגדולה ביותר בעולם, עם 6.35 מיליון חברים (8% מכלל האוכלוסייה) ביותר מ-25,000 מועדונים. בכל עיירה יש מועדון, והמשחקים הם האירוע החברתי העיקרי של סופי השבוע. יש עידוד גבוה להשתתף בהם.

בעונת החורף, רבים יוצאים לחופשות סקי באלפים בבוואריה, בקרבת מינכן.

כמעט בכל עיר גרמנית ממוצעת בגודלה יש ספא (הנקרא לעתים קרובות Therme), עם בריכות שחייה, מגלשות מים, ג'קוזי, סאונה, אמבטיות אדים, גגות שמש וכו'. לאזורי הסאונות מגיעים הן נשים והן גברים יחד, ואנשים שם משתמשים בסאונות בד"כ בעירום. כל לבוש, גם בגדי ים, נחשב ללא היגייני ולכן אינו מותר.

תרבות

בגרמניה יש בתי אופרה ממדרגה ראשונה (בעיקר בברלין, באיירות' (Bayreuth) ומינכן), והתזמורת הפילהרמונית של ברלין נחשבת לאחד משלוש התזמורות הטובות ביותר בעולם. גרמניה נחשבת כמדינה בעלת מורשת המוסיקה הקלאסית החזקה ביותר באירופה, כאשר מגיעים ממנה כמה מן המלחינים המפורסמים ביותר בעולם, כמו באך, בטהובן, ברהמס, וואגנר והנדל. תיאטראות רבים בערים הגדולות מציגים הצגות קלאסיות ועכשוויות יוצאות מן הכלל. גרמניה מתגאה בהיותה מדינה המקיימת מגוון רחב של אירועי תרבות.

מחזות זמר

מחזות זמר הם אירוע תרבותי פופולרי מאוד בגרמניה. על אף שיש הפקות שמסיירות בין הערים מפעם לפעם, מרבית ההופעות נשארות בעיר מסויימת למשך כמה שנים. רוב ההצגות שייכות לחברה הנקראת “Stage Entertainment”. 'ערי המחזמר' העיקריות של גרמניה הן המבורג (בה שעלה המחזמר 'מלך האריות'), ברלין (המציגה את Blue Man Group), אוברהאוזן (עם המחזמר Wicked), שטוטגרט (למשל 'ריקוד הערפדים'), בוכום (Bochum) ('סטארלייט אקספרס') וקולון.

גרמניה
דירוג הגולשים 5 (3 הצבעות)
Sending

תגובה

  • שלום
    מתלבטת בין טיול עם מתבגרים להאלפים הצרפתים או להרי הרץ בגרמניה , היכן יש יותר אטרקציות? ואיפה יותר זול? גרמניה או צרפת?
    אשמח לעזרה
    תודה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל