אטרקציות בניקוסיה

ניקוסיה עם ילדים – אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית בקפריסין

ניקוסיה עם ילדים – המדריך המלא: 18 אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית בבירת קפריסין עם הילדים. כל המידע שדרוש למשפחה המטיילת בניקוסיה עם ילדים על פארקי שעשועים, מוזיאונים מתאימים לילדים, פארקים, משחקיות, אתרי טבע וטיולים מומלצים בניקוסיה וסביבתה

          דילים לפאפוס    |    דילים לאיה נאפה    |    דילים ללרנקה

בכתבה זו ריכזנו עבורכם 18 אטרקציות מומלצות לתכנון טיול אל ניקוסיה עם ילדים – בחלק הדרומי של ניקוסיה, דובר היוונית. בחלק הטורקי של ניקוסיה אין אטרקציות ייחודיות לילדים פרט למסלול מירוצי המכוניות המתנגשות "זף קארטינג".

חופשה בניקוסיה – מידע למטייל

השכרת רכב בניקוסיה (קפריסין) – השוואת מחירים ומידע חשוב

בתי מלון מומלצים למשפחות – ניקוסיה בירת קפריסין

ניקוסיה עם ילדים – אטרקציות מומלצות לחופשה משפחתית בקפריסין

מוניות בקפריסין ושירותי תחבורה ציבורית

eSIM וסים לקפריסין וטיפים על תקשורת במהלך החופשה

פארק חיות המחמד מליוס (Melios Pet Park)

זהו גן חיות קטן וראשון מסוגו בניקוסיה, יוזמה פרטית של תורמים מתנדבים,  שבו אפשר לראות בעלי חיים מגוונים לרבות וחיות אקזוטיות אותן ניתן לראות רק לעתים נדירות בקפריסין. ילדים יכולים לקבל כאן גם שיעורים בטיפול בחיות מצוות המטפלים.

גן החיות מליוס בניקוסיה כולל גם פארק חיצוני, חנות חיות ובית קפה עם משקאות חמים וקרים, מנות קלות, גלידה ושולחנות פיקניק המתאימים לישיבה משפחתית עם ילדים. יש גם מגרש משחקים צמוד.

הכניסה בתשלום. ילדים מתחת לגיל 10 זוכים בהנחה. כתובת: 37Korinthou, Agioi Trimithias, Nicosia. שעות פתיחה: שלישי-ראשון 9:00-20:00

גו קרטינג דייטונה Daytona Go Karting

אטרקציית המכוניות המתנגשות (קארטינג) של דרום ניקוסיה מספקת לילדים חוויה עם הרבה אדרנלין. מסלול הקארטינג בו ילדים יכולים לנהוג בביטחה על מכוניות זעירות ממוגנות שוכן מעט מחוץ לניקוסיה. הכל תוכנן כאן כדי להזכיר מסלול מירוצים "של גדולים" –  תחושת הציפייה להזנקת המירוץ, ריח הגומי והאספלט ואף רעש חריקת הגלגלים כשהרכבים מגיעים לסיבוב.

מוזיאון הילדים רוטה (Rota Children’s Museum)

מוזיאון הילדים של ניקוסיה הוא מוסד חדש יחסית (נוסד בשנת 2010), ובו תערוכות ותוכניות חינוכיות לילדים, עם התמקדות במוצגים אינטראקטיביים וידידותיים לילדים בני 4 עד 12. המוזיאון מקיים גם אירועים שונים וכן שיעורי מדריכים המעודדים גילוי עצמי ואינטראקציה אצל ילדים ומבוגרים דרך משחקים שונים. המוזיאון ממוקם במבנה היסטורי משוחזר בלב העיר העתיקה של ניקוסיה.

דמי הכניסה תלויים באירוע המתקיים באותו יום במוזיאון.

כתובת:  Thiseos 68, Nicosia

שעות פתיחה: שני, שלישי, חמישי, שישי 8:00-13:00, רביעי 16:00-18:30, שבת 10:00-13:00, ראשון – סגור.

Play4kidz

גן השעשועים המקורה הגדול ביותר בקפריסין ממוקם בניקוסיה, מול חנות עשה-זאת-עצמך Leroy Merlin באזור קניון The Mall of Cyprus. זהו מבנה בן שתי קומות המוקדש לילדים. המתחם כולל  מסלול באולינג, קולנוע 4 ממדים, אזור משחקים גדול, ומלכודת לייזר. בגן השעשועים יש מתקנים מיוחדים שלא ראינו בשום מקום אחר. זהו מקום יחיד במינו לחופשה בעיר ניקוסיה עם ילדים קטנים הכולל גם אזור מיוחד לפעוטות מתחת לגיל 3.

שעות פתיחה: שני – שלישי: סגורים. רביעי-שישי 15:00-21:00, שבת 10:00-22:00, ראשון: 10:00-21:00

דמי כניסה: ליום שלם 8 יורו, יום מלא פלוס ארוחה – 12 יורו.

כתובת: Limassol Avenue 231, 2029

Strovolos, Nicosia

לונה פארק P&P Papafilippou – Luna Park

לונה פארק ומגרש משחקים בקניון אנגנומי (Engnomi) בניקוסיה. זהו לא לונה פארק ענק אבל בהחלט מקום נחמד ומומלץ לילדים בניקוסיה. המתחם כולל מתקן רכבת, מכוניות מתנגשות, קרוסלת מכוניות שולחנות הוקי אוויר, ומתקן ברווזים. בחוץ יש אזור נוסף ובו קירות טיפוס, מגלשות,  נדנדות, קרוסלה גדולה ומתקני שעשועים נוספים. יש כאן שולחנות פיקניק בהם תוכלו לנוח, לאכול ולשתות בשולחנות בזמן שהילדים משחקים. המקום אמנם קרוב לכביש ראשי, אך הוא מאוד בטיחותי ומוגן וילדים לא יכולים לצאת ממנו בקלות. החנייה היא מאחורי המקום.

שעות פתיחה: שני  – ראשון 9:00-חצות

דמי כניסה: חינם, מתקני השעשועים הגדולים בתשלום

כתובת: 28 Oktovriou Engomi, Nicosia, Cyprus

פארק אקרופוליס (Acropolis Park)

פארק אקרופוליס הוא גן עדן ירוק המהווה את הריאה הירוקה היפה ביותר של ניקוסיה. העיצוב פשוט ובסיסי אבל יפה ומוצלח. יש דרך צרה שמקיפה את הפארק ודרכה אפשר להגיע לפינות השונות של הפארק – מקום מומלץ מאוד לטיול בניקוסיה עם ילדים. יש בפארק גם גן שעשועים שימושי.

כתובת: 2000 Axiou St., Strovolos, Nicosia

עולם הילדים Bubble Bubble Kids World

משחקיית עולם הילדים מופעלת על ידי אנשים שאוהבים ילדים. כאן הורים יכולים לשבת וליהנות מהקפה הקפריסאי בקפיטריה בזמן שילדיהם משחקים בסביבה מהנה ובטוחה. הסביבה היא מינימליסטית וייחודית, אך גם מאוד מלהיבה, שעוצבה במטרה לבדר את הילדים ולהעניק שעת מנוחה להוריהם.

שעות פתיחה: 17:00-22:00 מדי יום. דמי כניסה: 3.5 יורו לילד. כתובת:  Photi Pitta 1, Egkomi, Nicosia, Cyprus

המוזיאון להיסטוריה של הטבע בניקוסיה

זהו המוזיאון הגדול מסוגו בקפריסין, עם אוסף הכולל כ-3,000 פריטים, רובם פוחלצי חיות שונות – יונקים, כרישים, צבים, ציפורים, לטאות, דגים וחרקים. ילדים ישמחו לגלות סמוך לכניסה גן ובו שלד של דינוזאור. עוד תמצאו כאן מוצגים כמו דגימות גיאולוגיות, אבנים יקרות, מינרלים, מאובנים צדפות וממצאים מדעיים נוספים שחוקרים איתרו בקפריסין. הכניסה למוזיאון וסיורים מודרכים ניתנים בחינם.

כתובת: Leoforos Strovolou, 120a, Nicosia. טלפון: :+357 22487029, +357 99614301, +357 22487716

שעות פתיחה: שלישי-שישי 10:00-16:30, סגורים בין 13:00-14:30; שבת-ראשון 10:00-16:30, סגורים בימי שני.

פארק השעשועים Loufa Fun Park Nicosia

זהו מתחם בידור ומשחקים חיצוני לילדים בניקוסיה – לא מדובר בלונה פארק בסגנון האמריקאי אלא במעין משחקייה גדולה. בפארק ילדים נהנים ממתקנים כמו 4 ארמונות מתנפחים, מבחר טרמפולינות, מנהרות, מגלשות כפולות, מתקני טיפוס ומגרש כדורגל. פעוטות יכולים לבלות במגרשי המשחקים המכילים נדנדות ומגלשות, בריכות כדורים ועוד.  בפארק יש כל מה שדרוש להורים בזמן שהילדים משחקים: בית קפה עם אינטרנט אלחוטי וטלויזיה עם מסך ענק, וגם כורסאות נוחות.

הפארק פתוח עד 23:00 בערב בחודשי הקיץ. מחיר כרטיס כניסה 2.5 יורו לאדם (חינם לבני שנתיים ומטה).

כתובת: Akropoleos 28, Pano Deftera, Nicosia. טלפון: :+357 99173033

שעות פתיחה: קיץ: שלישי-שישי, 17:00-23:00  שבת-ראשון, 10:30-22:00. חורף: שלישי-שישי, 18:00-22:00  שבת-ראשון, 10:30-22:00.

המדרחוב המפורסם ברחוב לדרה

רחוב לדרה הוא ציר הקניות המרכזי של ניקוסיה,  הרחוב הראשי המחבר בין צפון ניקוסיה (בירת קפריסין הטורקית) ודרום ניקוסיה (בירת קפריסין היוונית). בעבר נמצא כאן מחסום רחוב לדרה שתחם את אזור החיץ שהקים האו"ם בין שני חלקי ניקוסיה, אך המחסום הוסר באפריל 2008 ורחוב לדרה הפך למעבר השישי בין ניקוסיה הצפונית (המכונה לפקושה בטורקית) וניקוסיה הדרומית. זהו אתר חובה בטיול משפחתי בניקוסיה.  הרחוב הישן והצר מלא בבתי קפה ומסעדות, ומזכיר לכם שאתם נמצאים בלב ליבה של קפריסין. תמצאו כאן חנויות ישנות וחדשות, מסורת והיסטוריה. אם הגעתם לניקוסיה עם ילדים קטנים ושכרתם רכב, כדאי להחנות את הרכב באיזור חומות ניקוסיה.

כשאתם רעבים ורוצים לעצור לאכול, המסעדה המומלצת היא "דבנהמס" (Debenhams) שנמצאת בקומה החמישית של מגדל שקולס (Shackolas Tower), הבניין הגבוה ביותר בניקוסיה הישנה, ואתר השווה ביקור. חובבות וחובבי השופינג ישמחו לגלות שבחמש הקומות הראשונות של המגדל שוכנת חנות הכלבו הענקית של דבנהמס, ובקומה השישית נמצאת המסעדה/ בית קפה המשקיפה על העיר העתיקה של ניקוסיה. לאחר הארוחה כדאי לעלות לקומה ה-11 בה תמצאו את "תצפית רחוב לדרה" – עמדת תצפית המשקיפה על כל ניקוסיה עם טלסקופים ומשקפות, וגם מוזיאון קטן עלך ההיסטוריה של רחוב לדרה וסרט באורך מלא על ההיסטורייה של ניקוסיה

כ-300 מ' מדבנהמס תמצאו את הגלידריה Heraclis Ice Cream, גלידריה מפורסמת שפועלת בניקוסיה משנת 1939. זהו מקום קטן ואפשר לחלוף על פני המקום בלי להבחין בו – אבל אם אתם בעיר ניקוסיה עם ילדים לא כדאי לפספס גם את הגלידה וגם את הטרמפולינה וגן השעשועים הנמצא בחצר האחורית. החצר האחורית של הגלידריה נהדרת ומאפשרת להורים לנוח בצל, כשהילדים יכולים לבלות שעות במגרש המשחקים הגדול הכולל טרמפולינה, מגלשות, מנהרות, ומתקני טיפוס. זהו מקום מושלם לעצירה לאחר טיול רגלי ברחוב לדרה.

אפשרות נוספת לחוות את רחוב לדרה עם ילדים היא "רכבת רחוב לדרה" – רכבת זעירה להורים ולילדים מהסוג שפועל בד"כ בגני חיות ולונה פארקים.. הנסיעה מכונה "מסע דרך ההיסטוריה" ויוצאת מהמדרחוב Onasagorou. הנסיעה מאפשרת למשפחות מסע נינוח אל תוך התפתחותה של ניקוסיה, אתריה הארכיאולוגיים והאתרים החשובים שבה. הרכבת נוסעת לאורך שלושה מסלולים שונים, כולם מומלצים ומלאים בהפתעות.

פארק הג'ונגל Jungle Park

מקום מומלץ מאוד אם הגעתם אל ניקוסיה עם ילדים בימי גשם – יש בו מתקני טיפוס, מגלשות מכל הסוגים ותוכניות בידור מיוחדות לילדים כמו תיאטרון ילדים הכולל חדר תלבושות ובמה בה הילדים יכולים להעלות הצגות משל עצמם. המקום מיועד לגילאי 3 עד 12.

שעות פתיחה: רביעי-שישי 16:00-21:00, שבת-ראשון 11:00-22:00

דמי כניסה: 2 יורו בימי רביעי-שישי, 3 יורו בשבת וראשון.

כתובת:  Grigori Afxentiou (Γρηγόρη Αυξεντίου) 52, Kokkinotrimithia, Nicosia

המוזיאון המוניציפלי לוונטיס (The Leventis Municipal Museum) בניקוסיה

זהו המוזיאון ההיסטורי הראשון של קפריסין. במוזיאון החשוב של ניקוסיה יש אוסף של יצירות מקוריות מקפריסין הכוללות תכשיטים, ממצאים ארכיאולוגיים, תצלומים, כלי חרס מימי הבינים, תלבושות, מפות, חריטות וריהוט. המוזיאון מציג לראווה את ההתפתחות ההיסטורית והחברתית של בירת קפריסין ניקוסיה מן העידן הקלקוליתי (3,000 לפנה"ס) ועד לתקופה המודרנית – יותר מ-5,000 שנים של ההיסטוריה של בירת קפריסין.

התערוכות מאורגנות כך שהאורחים במוזיאון מתחילים את הסיור מהתקופה המודרנית, ההווה של ניקוסיה, בירת הרפובליקה של קפריסין (קפריסין היוונית), ועד לעת העתיקה (3,000 לפנה"ס).

פרט לכך המוזיאון מארח לעיתים קרובות כל מיני תערוכות זמניות, הרצאות ואירועים, וגם תוכניות חינוכיות מיוחדות לילדים. פועלת בו גם חנות מזכרות ובה עותקים של פריטים עתיקים, ספרים ומתנות מיוחדות. החנות נוסדה על ידי אגודת ידידי המוזיאון, וההכנסות נתרמות למוזיאון לרכישת פריטים חדשים.   יש במוזיאון גם ספריה קטנה ובה כתבי עת ישנים ונדירים על קפריסין וחומרים נוספים על ההיסטוריה של ניקוסיה, אך הספריה פתוחה בפני חוקרים בלבד.

פארק אקסטרים ניקוסיה  Extreme Park Nicosia

"פארק אקסטרים" הוא למעשה כלל לא פארק אלא  מבנה בן שתי קומות של משחקים ופעילויות מלהיבות לילדים בניקוסיה, מתאים לגילאי שנה עד 13. זהו מקום שכדאי לזכור אם הגעתם אל ניקוסיה עם ילדים בתקופה גשומה. כאן ילדים יכולים להוציא אנרגיות וההורים יכולים להירגע באחד מבתי הקפה עם קפה וארוחה קלה. מחוץ למבנה יש מתחם חיצוני בשם "פאן פקטורי" המציע מתנפחים, קירות טיפוס, טרמפולינות, ומתקני ספורט שפתוחים עד אוקטובר.

ממוקם ברובע סטרובולוס בניקוסיה (Strovolos District). המקום סגור בימי שני.

איזור ניקוסיה עם ילדים – טיולים יומיים מחוץ לניקוסיה

סכר Xyliatos  Xyaliatos Dam

הסכר העצום נמצא כ-45 ק"מ מניקוסיה, בין הכפרים הקפריסאים המעניינים Xyliatos ו-Lagoudera, ולידו מפל מים טבעי. יש לסכר קיבולת של 14.3 מיליון מטר מעוקב. בד"כ יותר ממחציתו מלאה. אגם הסכר הממוקם בלב היער יוצר סביבה אלפינית, כאילו באמצע טיול בקפריסין הגעתם איכשהו לאוסטריה.  יש באיזור שפע של צמחים, קני סוף, עצי אורן והדס.

זהו מקום מעולה לטיול באיזור ניקוסיה עם ילדים הכולל גם אזור פיקניקים משפחתי, במורד הזרם.  מומלץ לצאת לטיול במסלול ההליכה המקיף חצי מהאגם, ומסתיים בכביש האספלט, משם ההליכה היא לאורך הכביש. אפשר לסיים את המסלול כולו בחצי שעה הליכה.

בנוסף, יש כאן מסלולי טרקים רבים ומסלולי אופני הרים, כמו מסלול הטרק מסטברוס (Stavros) ל-Ayiasmati ל-Panayia tou Araka ( מסלול ישר באורך 7 ק"מ). האגם הוא מקום מחייתו של נחש הדשא של קפריסין (Natrix Natrix Cypriaca).

רכיבה על סוסים Horse Riding at Lapatsa

לפטסה הוא בית ספר קטן וחברותי לרכיבה על סוסים בניקוסיה. הסוסים הידידותיים מאולפים למופת, אפשר להזמין שיעור רכיבה או פשוט להגיע ולאפשר לילדים לחוות את חוות הסוסים, ובה גם אינספור כלבים וחתולים. חוות הסוסים ממוקמת בלפטסה, באזור הכפרי הקרוב לניקוסיה, ומנוהל על ידי משפחה קפריסאית.

משק החלב הביולוגי ריברלנד Riverland Dairy Bio Farm

זהו משק מיוחד ליד הכפר קמפיה (Kampia), בערך עשרים דקות נסיעה מניקוסיה, אתר נחמד מאוד לטיול באיזור ניקוסיה עם ילדים. במשק החלב ריברלנד מגדלים בעלי חיים בסביבה טבעית, ומאכילים אותם מזון אורגני בלבד, כפי שהיו עושים חקלאים לפני המהפכה התעשייתית. המקום מנוהל ע"י משפחת איכרים שמדריכה את האורחים במשק, כולל הסברים על שיטות הגידול והדרך בה הדברים מתנהלים. בנוסף תקבלו במקום ארוחת בוקר אורגנית (בשעה מאוחרת יחסית לארוחת בוקר)..

המקום מאוד פופולרי ופתוח לתיירים רק בסופי השבוע ויש להתקשר מראש כדי להזמין מקום.

פארק Magic Day Fun

בכפר היפהפה דאלי (Dali), בין ניקוסיה ללרנקה, נמצא אחד ממתחמי השעשועים הגדולים ביותר לילדים באזור ניקוסיה, הכולל אזורי משחק פנימיים וחיצוניים עם השקעה יתירה בפריטים כמו  צעצועים גדולים לפעוטות, חדר החלפה, הנקה והחתלה מיוחד, וכמובן – המון טרמפולינות וארמונות מתנפחים.  זהו מקום מעולה שבו ילדים יכולים להתרוצץ בהנאה במשך שעות. בנוסף תמצאו כאן אזור חנייה גדול.

שעות פתיחה:

שעות חורף (15 בספטמבר עד 30 במאי) – רביעי-חמישי: 16:00-20:00, שישי: 16:00-22:00, שבת וראשון: 11:00-22:00

שעות קיץ (1 ביוני עד 14 בספטמבר): שלישי-חמישי: 17:00-20:30, שישי: 17:00-23:00, שבת וראשון: 11:00-23:00,

דמי כניסה: 3.50 יורו. כתובת: 44 Adonidos, 2540 Dali, Nicosia

משתלת סולומו Solomou – Garden Centre

משתלת סולומו מחוץ לניקוסיה היא הרבה יותר ממשתלה בלבד, והיא המשתלה הראשונה של האי ואחת המשתלות הגדולות ביותר בקפריסין. בשנים האחרונות הושקעו מאמצים רבים בשיפוץ ופיתוח המקום, שהפך ליעד שבו מטיילים יכולים לבלות שעות – בקנייה, בבית הקפה, בגנים הסמוכים ובגן המשחקים. תמצאו כאן מבחר גדול מאוד של זרעים ושירות לקוחות דובר אנגלית. ניתן להגיע למשתלה בקלות מכל מקום בקפריסיןבאמצעות הכבישים המהירים.

שעות פתיחה: שני – שישי 8:00-18:00, ראשון 9:00-13:00

כתובת: 45 Dimokratias St. 2571, Nisou, Nicosia

ניקוסיה עם ילדים
דירוג הגולשים 3.8 (5 הצבעות)
Sending

הוספת תגובה

ביטוח נסיעות לחו''ל
כרטיסי ספורט

עדכוני מבצעי נופש

הורדת אפליקציה
חופשה בישראל